Телескоп NASA Spitzer навчився шукати алмази в космосі

Автор: Sokol від 14-02-2010, 03:37
Телескоп NASA Spitzer навчився шукати алмази в космосіДіаманти - рідкість на Землі, але в космосі їх незліченна кількість. Учені з NASA Ames Research Center вирішили зайнятися пошуками космічних алмазів за допомогою інфрачервоних датчиків телескопа Spitzer.

За допомогою комп'ютерної симуляції фахівці розробили стратегію пошуку алмазів нанометрових розмірів (одна 1000000000-на частина метра). Такий діамант у 25 тисяч разів менше піщинки, так що його навряд чи вистачить на створення якого-небудь ювелірного прикраса. Але астрономи вважають, що ці дрібні частки допоможуть зрозуміти як багаті вуглецем молекули (основи життя на Землі) з'являються і розвиваються в умовах космосу.

Ще в 1980-х роках дослідники всерйоз задумалися над тим, що в космосі, можливо, є незліченна кількість алмазів, після того як велика кількість нано-діамантів було знайдено в метеоритах, які впали на Землю. Астрономи з'ясували, що 3 відсотки всього вуглецю в метеоритах присутні у формі алмазів. І якщо метеорити - це лише прояв космічного пилу, то нескладно розрахувати, що лише в одному грамі пилу й газу з космічного хмари може міститися до 10 тисяч трильйонів (трильйон - 10 в 12-го ступені) нано-алмазів.

Тепер, коли вченим відкрилися інфрачервоні і електронні властивості алмазів, стало можливим отримати унікальний "відбиток" властивостей, які мають тільки алмази. Озброївшись комп'ютерами, вчені виявили, що космічні діаманти яскраво світяться при дії інфрачервоного світла діапазоном від 3,4 до 3,5 мікрон і від 6 до 10 мікрон. А цей спектр - чудово сприймається телескопом Spitzer.

Інфрачервоний спектрометр Spitzer-а здатен розбивати інфрачервоне світло на його складові частини, дозволяючи дослідникам бачити світлову характеристику кожної індивідуальної молекули. За словами вчених, ідеальне місце для пошуку космічних алмазів розташоване неподалік від гарячих зірок.

Виявивши місце скупчення космічних алмазів, з'являється нова загадка: як вони формуються в міжзоряному просторі?

Космічні алмази формуються при зовсім інших умовах, ніж на Землі. На Землі алмази народжуються в гарячих надрах планети при дуже високому тиску. У космосі ж алмази знаходяться в холодних молекулярних хмарах, де тиск в мільйони разів менше і температура опускається нижче 240 градусів Цельсія.

Ось на ці та інші інтригуючі питання дослідники і сподіваються отримати відповіді завдяки новому застосуванні інфрачервоних можливостей телескопа Spitzer.

За матеріалами Nasa.gov