Мобільна версія сайту Контакти
Богодухов - городской портал
                 Сьогодні -
 
 
Ми раді бачити Вас на порталі Bogodukhov-City.com.ua

РЕКЛАМА


загрузка...

РЕКЛАМА




РЕКЛАМА


Українська освіта у жалюгідному стані: вчителі нехтують етикою, а учні знаннями

Автор: alex від 7-03-2011, 23:42
  • 0
Українська освіта у жалюгідному стані: вчителі нехтують етикою, а учні знаннями


Колишній директор Українського центру оцінювання якості освіти Ігор Лікарчук вважає, що українська освіта знаходиться в стані колапсу. Таку думку він висловив у своїй статті, опублікованій в газеті «Дзеркало тижня. Україні »(№ 8, 5-11 березня 2011 р.).


Лікарчук навів результати Всесвітнього опитування Американського інституту громадської думки Дж. Геллапа про кількість задоволених системою освіти.

«В Україні вона складає лише 38%, тоді як у Білорусі - 52, Російської Федерації - 42, США - 70, Німеччині - 59%. Аналогічні результати показують соціологічні дослідження, проведені в Україну. Так, за підсумками дослідження Інституту Горшеніна (серпень 2010 р.), якість освіти, що надається сучасною українською школою, 34,4% громадян України оцінюють на «трійку», а кожен п'ятий (20,2%) - на «двійку». Іншими словами, більше половини українських громадян вважають, що якість освіти в Україні не відповідає вимогам », - пише Лікарчук.

На його думку про жалюгідний стан української освіти свідчать і дані зовнішнього незалежного оцінювання (ЗНО), яке проходили кращі випускники загальноосвітніх шкіл України.

«Максимально можлива кількість балів (53) за виконання тесту з математики в 2010 році отримали лише 188 абітурієнтів з 111 тисяч здававших. Показник середнього балу характеризується цифрою 11,9. І це при тому, що 58% завдань тесту, за результатами психометричного аналізу, можна віднести до категорії «легкі» та «оптимальні». А якщо врахувати те, що в тесті не було завдань, в яких потрібно було показати вміння їх виконувати, а не тільки визначити кінцевий підсумок, то ситуація ще гірше. Ненабагато кращі результати з гуманітарних предметів. Максимально можлива кількість тестових балів з української мови набрали вісім абітурієнтів з 252 тисяч здавали тест; з історії України - один з 139 тисяч », - наводить статистику експерт.

На його думку, український педагог поставлений в умови, коли він не може ефективно виконувати місію вчителя, тому що рівень заробітної плати у навчальних закладах не відповідає потребам нормального життя.

«Заробітна плата, яку отримують викладачі вищої школи, змушує їх або шукати іншу роботу, або ж додаткові заробітки, часто нехтуючи при цьому елементарними вимогами педагогічної етики і академічного середовища», - зазначає Лікарчук.

Разом з тим, на його думку, бюджетне фінансування освітніх витрат в Україні далеко не найгірше.

«В Україні у 2000-2007 роках вони становили 5,3% внутрішнього валового продукту, тоді як у Німеччині - 4,4%, Японії - 3,4%, Іспанії - 4,4%, Італії - 4,3%, США - 5,5%, Франції і Великобританії - 5,6%. Тобто державне фінансування освітньої діяльності в Україні - на рівні найбільш розвинених країн світу, а то й перевищує його. Але біда в тому, що цих грошей ледь вистачає на мізерну заробітну плату і комунальні витрати », - пише Лікарчук.

Він переконаний, що колапс освітньої системи в Україні зумовлений, «архаїчної системою управління освітньою галуззю, відсутністю ефективного фінансового менеджменту в освіті і катастрофічним відставання освітнього життя від суспільних потреб».



Источник: ru.tsn.ua

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.