Рекомендовать Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Богодухівської міської ради "Про затвердження тарифів на послуги, які надаються КП “Богодухіввода”.

Аналіз регуляторного впливу

 

Здійснено відповідно до ст. 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 р. № 308.

 

Назва регуляторного акта: проект рішення виконавчого комітету Богодухівської міської ради «Про затвердження тарифів на послуги, які надаються КП “Богодухіввода”.

 

Регуляторний орган: Виконавчий комітет Богодухівської міської ради.

 

Розробник документа: КП “Богодухіввода.

 

Контактний телефон: (05758)3-21-82

 

 

1. Визначення проблем.

 

На сьогоднішній день на КП «Богодухіввода» склалася складна ситуація, спричинена невідповідністю діючих тарифів  на послуги водопостачання, водовідведення та знешкодження рідких відходів фактичним витратам на їх виробництво та ростом операційних витрат, закладених в діючих тарифах.

За підсумками роботи 2009 року підприємство отримало збиток в розмірі 184,7 тис.грн., за І квартал 2010 року 77 тис.грн. Відшкодування витрат тарифами становить по водопостачанню  склав за 2009 рік 86 %.

Не дивлячись на збільшення надходжень підприємства від надання послуг (на 13,2%  від послуги з водопостачання та 62,4% від  послуги з водовідведення) витрати підприємства зросли більш випереджаючими темпами і склали 1776,3 тис.грн проти 1421,9 тис. грн в 2008 році. В зв'язку з отриманням збитку фінансовий стан підприємства погіршився, про що свідчить збільшення кредиторської заборгованості з 158,1 тис.грн на початок року до 313,5 тис.грн на кінець року.

Протягом року неодноразово була загроза відключення підприємтва від енергомережі за несвоєчасну сплату за спожиту електроенергію.

Незадовільне фінансове становище  КП «Богодухіввода» отримано внаслідок  зростання цін на матеріали та підвищення мінімальної заробітної плати. Також на збиткові результати діяльності підприємства вплинуло запровадження на 2009 рік безприбуткового тарифу, що при наявності інфляційних процесів в економіці привело  до відставання розміру тарифу від планової собівартості послуг. Крім того обсяг послуг з водопостачання, що надаються, на 15% менший, ніж було заплановано при розрахунку тарифів, що  теж  зменшило діючий тариф.

На сьогодні в зв’язку з нестачею обігових коштів є загроза відключення об’єктів мережі водопостачання від енергоспоживання. Починаючи з жовтня 2009 року заробітна плата працівникам підприємства виплачується неповністю, виникла 2-х місячна заборгованість. Призупинені  всі   дії підприємства, пов’язані з поліпшенням якості послуг, енергозаощадженням.

 

2. Цілі регулювання.


Прийняття даного рішення має на меті:

-    забезпечити належну якість надання послуг з водопостачання та водовідведення;

-    забезпечити беззбиткову діяльність КП «Богодухіввода» відповідно до вимог Господарського кодексу України та  Закону України «Про житлово – комунальні послуги» від 24.06.2004 р. № 1875-IV.

 

3. Альтернативні способи.


Серед альтернативних способів досягнення цілей даного регуляторного акту є:

 

1) збереження існуючого стану, тобто без зміни діючих тарифів та без надання дотацій з  бюджету.

Альтернатива є неприйнятною, оскільки ситуація, що склалася на підприємстві, є досить критичною і потребує негайного вирішення. В іншому випадку – порушується режим надання послуг по водопостачанню та водовідведенню.

 

2)  виділення з бюджету дотацій для компенсації різниці в тарифах (діючими та тими, що пропонуються).

Альтернатива є неприйнятною – такі суми бюджетом не можуть бути  передбачені, тому що це поставить під загрозу фінансування дошкільних   та інших закладів, що утримуються за рахунок міського бюджету.

 

3) Відмова від регулювання тарифів на водопостачання та водовідведення взагалі.

Дана альтернатива є неприйнятною – не відповідає чинному законодавству.

Прийняття запропонованого проекту рішення забезпечить вирішення проблеми і є єдиним виходом із ситуації, що склалася. Даний проект відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, збалансованості, передбачуваності та принципу прозорості і врахування громадської думки.

 

4. Механізм розв’язання проблеми.


Механізм даного регуляторного акту полягає у забезпеченні збалансованості інтересів споживачів послуг та підприємства:

 

1) Споживачам забезпечується стабільне і якісне надання послуг по водопостачанню та водовідведенню;

 

2) Виконавцю послуг забезпечується надходження необхідних коштів, що дасть можливість здійснювати необхідні експлуатаційні витрати і забезпечити надійну роботу з надання послуг водопостачання та водовідведення.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

 

Дане рішення передбачає встановлення економічно обґрунтованих тарифів, які складатимуть: (грн./м3)

 

 

 

для населення

 

для бюджетних організацій

 

для інших споживачів

             
 

1.  Водопостачання

9,46

 

19,5

 

19,5

             
 

2. Водовідведення із знешкодженям при відведенні стоків :

 

 

 

 

 

 

2.1. - на біоплато міста

7,83

 

15,52

 

 

 

2.2. - на очисні споруди військового містечка

5,50

 

 

 

17,64

 

2.3. - на очисні споруди лікарні

10,40

 

26,38

 

36,10

 

3. Знешкодження рідких відходів при вивезенні транспортом на очисні споруди

5,07

 

13,66

 

18,69

 

Податок на додану вартість в тарифах враховано.

Основним ризиком, який може негативно вплинути на дію цього регуляторного акту, є подальше підвищення тарифів на електроенергію, зміна рівня мінімальної заробітної плати, вартості паливно-мастильних матеріалів, матеріалів для ремонту споруд, податків. Для попередження наслідків буде здійснюватись моніторинг фактичної собівартості послуг, при необхідності будуть вноситись зміни до регуляторного акту.


6. Визначення очікуваних результатів прийняття.


Аналіз вигод і витрат


Категорія суб'єктів,

на яких впливає документ

  Вигоди   Витрати
         

Органи

влади

 

1.  Вирішення питання якісного надання послуг водопостачання та водовідведення;

 

2. збереження коштів міського бюджету через відсутність необхідності дотувати КП "Богодухіввода";

 

3. зменшення скарг та звернень з боку споживачів.

  Технічні витрати, пов'язані з оприлюдненням та обговоренням регуляторного акта
         
 Підприємство  

1. Cтабілізація роботи підприємства  та підтримання  якості послуг водопостачання та водовідведення;

 

2. можливість впровадження новітніх енергозберігаючих технологій;

 

3. зменшення звернень та скарг зі сторони споживачів.

  Витрати, пов'язані з укладенням додаткових угод з споживачами послуг про зміну розмірв плати за надані послуги.
         

 Суб’єкти

господарювання

  1. Отримання якісних послуг водопостачання та водовідведення;
2. збільшення витрат на оплату послуг водопостачання та водовідведення.
   
         
 Населення  

1.  Отримання якісних послуг водопостачання та водовідведення;

 

2. збільшення витрат на оплату послуг водопостачання та водовідведення

   
         

 

 

7. Строк дії акта.

 

Термін дії запропонованого регуляторного акта - постійний, з можливістю внесення до нього змін.

 

8. Показники результативності регуляторного акта.

 

В результаті впровадження регуляторного акту будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники:

 1. Рівень відшкодування тарифами витрат, пов'язаних з наданням послуг водопостачання та водовідведення.

 2. Рівень прибутковості / збитковості підприємства;

 3. Своєчасність проведення розрахунків за електроенергію, розрахунків з бюджетом, з оплати праці.

 4.Скорочення кількості скарг на якість наданих послуг по водопостачанню та водовідведенню.

 

 

9. Заходи з відстеження результативності акта.

 

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється  після дня набрання ним чинності, але не пізніше одного року.

 

Повторне відстеження результативності буде здійснюватись через рік у формі звіту. Періодичні відстеження результативності будуть проводитись раз на кожні три роки, починаючи від дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності. Відстеження буде проводитись на основі аналізу показників результативності, визначених у пункті вісім.

 

 

В.О.  директора КП Богодухіввода В.М.Тютюнник

 

Коментарі:

Додати коментар
  • Группа: Користувачі
  • ICQ:
  • Регистрация: 26.02.2010
  • Статус: Пользователь offline
  • Комментариев: 24
  • Публикаций: 0
^
Была раньше поговорка, что на Руси две беды: дороги и дураки.
Сейчас ее перефразировали: на Руси одна беда, если дураки при власти.
Мне кажется, что вся "беда" КП "Богодуховвода" от "бессмертного" главного инженера, а сейчас и.о. директора. Он всех начальников "пережил", а как был бардак в водоканале, так и остался.
Надо бы мэру лучше об этом подумать, а не "драть" последние копейки с жителей города.
Если эту должность сократить, скольно денег на ремонт водопровода освободится!
Все затраты предприятия поднялись из-за расходов и повышения мин.зарплаты. Значить надо сокращать свои расходы и сокращать вспомогательные должности, оставив только самых необходимых работников, а не только повышать тарифы!
Во многих местах города воды в водопроводе нет более шести часов, что в соответствии с ПКМУ № 151 от 17.02.2010 г. должно повлечь перерасчет оплаты за воду. Но это не происходит.
"Плебс все схавает", "Народ за все заплатит" - видно такие мысли витают в головах градоправителей.
"А если не будут платить, отключим воду" - это уже из фильма "Брилльантовая рука".
Ведь можно один раз в банке взять кредит, капитально отремонтировать наиболее опасные участки, заменить оборудование на более современное и энергоэкономичное. Спонсором этого должны быть горсовет и райсовет.
Один раз нормально вложить деньги в это дело лучше, чем каждый год искать деньги и латать дыры в сито.
А оно нам нужно?! Спасение утопающих, дело рук самих утопающих! А ну-ка народ, выворачивай карманы!
А представленный документ, это просто набор общих фраз без конкретики. Реального механизма решения возникшей проблемы в нем нет! Одни голые слова! Откуда взялись эти цифры? Это общие цифры без расшифровки их составляющих! Такое ощущение, что взяты они "с потолка"! Сколько в даных тарифах заложено зарплаты начальничкам, сколько на представительские расходы и т.д.Не указано сколько фактических затрат необходимо для обеспечения города водой.

Мое предложение мэру:

Назначать руководителей коммунальных предприятий города только после общественного обсуждения кандидатур на эту должность.
Надо официально объявить конкурс, а не назначать "своих".
Народ должен доверять своим руководителям, а не "спускать" их сверху.
Если данное решение исполкома будет принято, то его необходимо будет обжаловать в суде, как необоснованное.
  • belyi

  • 29 августа 2010 18:53
  • Группа: Користувачі
  • ICQ:
  • Регистрация: 25.07.2010
  • Статус: Пользователь offline
  • Комментариев: 24
  • Публикаций: 0
^
Voyager-5! Полностью с Вами согласен. Скажу даже больше: нужно обсудить кандидатуру на должность городского председателя. Чтобы новый мэр не допускал таких вот кадровых и экономических просчетов. Ведь это действующий мэр создал никому не нужный "Благоустрий", а теперь хочет его похоронить. Все коммунальные хозяйства без заработной платы. А водоканал - это лишь одна из составляющих в общих недоработках, которые можно рассмотреть, без труда, в пыли, пускаемой в глаза народу.
Сколько нарушений допустил сам мэр при выделении земельных участков. "Кулиничи". Последнее - в центральном парке. Отходы из рыбоконсервного завода отравили реку! О.Литвинов сказал, что пусть спускают. Понятно! Чужой человек на нашей земле. Но ведь и мэр мог запретить эти выбросы на заводе. Или ему за праздниками и отпусками некогда заниматься экологическими проблемами? Переизбрать!
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.