Рекомендовать Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Богодухівської міської ради «Про встановлення ставок ринкового збору на ринках міста Богодухова»

Аналіз регуляторного впливу

проекту рішення Богодухівської міської ради «Про встановлення ставок ринкового збору на ринках міста Богодухова»

 

 1. Визначення проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Згідно Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, місцеві бюджети мають бути достатніми для забезпечення виконання органами місцевого самоврядування наданих їм повноважень та задоволення населення послугами не нижче рівня мінімальних соціальних потреб.

Відтак, одне із найефективніших та прибуткових джерел формування доходної частини місцевих бюджетів становлять місцеві податки та збори, обсяг яких цілком зараховується до бюджетів місцевого самоврядування.

Рішення  про розмір місцевих податків та зборів  ґрунтується на  таких критеріях:

 -   ефективність, оскільки встановлений податок повинен приносити прибуток не менший, ніж адміністрування його збору;

 -   справедливість, оскільки за однакових обставин на платників податків має накладатись однаковий податок;

 -   прив’язаність податків до місцевих видатків, щоб платники податків знали про підзвітність їм місцевої влади в області використання їх податкових надходжень;

 -   гнучкість, що повинно забезпечувати стимулювання місцевою податковою системою розвиток пріоритетних сфер бізнесу та гнучко реагувати на зміни в фіскальній та  інфляційній політиці держави.

Серед місцевих податків і зборів по місту Богодухову, які складають 26,1% власних доходів міського бюджету, питома вага надходжень від ринкового збору за 2007-2009 роки склала 88%  (853,6 тис. грн.)

 

Платниками ринкового збору є юридичні та фізичні особи, якими здійснюється торгівля на облаштованих торговельних місцях в межах території ринків.

Діючі  ставки ринкового збору встановлені в залежності від видів реалізованої продукції (сільськогосподарська, промислова, продукти харчування тощо) і місця торгівлі (крите приміщення ринку, відкритий майданчик, візки, лотки тощо) у розмірі від 0,85 грн. до 2,55  грн. для фізичних осіб та від 9,00 грн. до  20,00 грн.  для юридичних  осіб.

Середньозважена величину фактичної щорічної ставки ринкового збору за один день торгівлі протягом  2007-2009 років склала 1,73 гривні за одне торговельне місце, для ринка ПП „Гранд” - 2,00 грн.

У даний час діють ставки ринкового збору встановлені рішенням  VII позачергової сесії V скликання Богодухівської міської ради від 10.11.2006  року № 391-V «Про затвердження Положення про механізм справляння та порядок сплати ринкового збору на території м.Богодухова».  Положення вказаного рішення вимагають внесення змін з метою приведення його у відповідність до сучасних ринкових тенденцій, збільшення доходної частини бюджету міста та адекватністю закономірним економічним процесам.

 

 2. Визначення цілей державного регулювання.

Проект рішення розроблено з метою вдосконалення механізму сплати ринкового збору, наповнення бюджету м. Богодухова, збільшення його доходної частини.  Розміри ставок за місцевими  податками і зборами, згідно Закону України ”Про місцеве самоврядування в Україні”, визначаються та встановлюються безпосередньо керуючими органами територіальних громад.

 

 3. Альтернативні способи досягнення зазначених цілей.

У якості альтернативи до запропонованого регулювання розглянемо такий варіант, при якому все залишається без змін. Такий варіант жодним шляхом не сприятиме  вирішенню проблеми наповнення міського бюджету та  дотримання принципу справедливості в залежності від виду та місця торгівлі.

Перевагами обраного способу регулювання є:

 -   збільшення надходжень до міського бюджету;

 -   прозорість та доступність для сприйняття встановлених розмірів ставок ринкового збору;

 -  справедливість розмірів ставок в залежності від виду та місця (умов) торгівлі.    

 

4. Механізми і заходи, які прогнозуються для розв'язання проблеми.

Проектом рішення пропонується збільшити ставки ринкового збору для деяких видів торгівлі на 50 коп за одне торговельне місце в день, при торгівлі молоком та молочною продукцією  – на 1.00 грн:

 

Види торгівлі

 для фізичних осіб

для юридичних осіб

діючі

проект

діючі

проект

При торгівлі в приміщенні ринку (крім м'яса)

2,00

(при торгівлі молоком -1,00)

2,00

20,00

20,00

При торгівлі в приміщенні ринку м'ясом

2,55

2,55

20,00

25,00

При торгівлі продовольчими і непродовольчими товарами на відкритому майданчику з контейнерів, кіосків, розбірних палаток тощо

1,50

2,00

10,00

10,00

При торгівлі зі столів зеленню

0,85

1,00

9,00

9,00

При торгівлі товарами, що були в ужитку

2,00

2,00

9,00

9,00

При торгівлі з транспортних засобів

2,50

2,50

15,00

15,00

При торгівлі живністю:

 

 

 

 

-великою, дрібною рогатою худобою, поросятами

2,50

2,50

15,00

15,00

-іншими тваринами та птицею

1,50

2,00

9,00

9,00

При торгівлі зеленими насадженнями, розсадою, декоративними рибками,птахами, а також собаками і кішками

2,00

2,50

15,00

15,00

 

 та викласти у новій редакції Положення про механізм справляння та порядок сплати  ринкового збору на території міста Богодухова.

 

5. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту.

Внесення запропонованих змін дозволить досягти мети, тобто вдосконалити механізм сплати ринкового збору та збільшити доходну частину бюджету міста.

 

6. Строк чинності регуляторного акту.

Постійно.

 

7. Визначення показників результативності регуляторного акту.

Кількісними показниками результативності дії регуляторного акта є:

 -    обсяг надходжень від ринкового збору до міського бюджету;

 -    терміни перерахування ринкового збору на рахунок міського бюджету;

 -    звернення фізичних та юридичних осіб стосовно розмірів та механізму ринкового збору.

 

8. Визначення заходів, з допомогою яких буде відстежуватись результативність регуляторного акту.

Відстеження результативності даного регуляторного акта буде здійснюватись шляхом проведення:

 -   базового відстеження - до набрання чинності рішенням;

 -   повторного відстеження - через рік з дня набрання чинності;

 -   періодичного відстеження - раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження.

Вид даних для базового відстеження – зауваження та пропозиції  від зацікавлених юридичних та фізичних осіб, дані про обсяги справляння ринкового збору.

 

Секретар ради Н.Олексенко

 

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.