Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

До уваги виробників та підприємств оптової та роздрібної торгівлі спиртом, алкогольними напоями та тютюновими виробами!

У зв’язку із численними зверненнями, повідомляємо, що відповідно до Закону України від 19 грудня 1995 року № 481 «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» всі суб’єкти господарювання, які мають ліцензії, а це виробники, підприємства оптової та роздрібної торгівлі, подають до органів ДФС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання, щомісяця до 10 числа наступного місяця звіти про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Форми таких звітів затверджені наказом Міністерства фінансів України від 11.02.2016 № 49 «Про затвердження форм звітів щодо виробництва й обігу спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів та порядків їх заповнення», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 03 березня 2016 року за  № 340/28470, який розроблено на виконання частини третьої статті 16 Закону №481.

Отже, підставою для скасування вимоги подання звітів про обсяги виробництва та/або обігу (в тому числі імпорту та експорту) спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів може бути лише внесення відповідних змін у Закон № 481.

Першим звітним періодом для подання звітів за формами, затвердженими Наказом №49, був квітень 2016 року. В зв’язку із тим, що останній день строку для подання звіту за квітень 2016 припадав на святковий день – 9 травня, подання звіту переносилося на 10 травня 2016 року.

Звертаємо увагу суб’єктів господарювання, що граничний строк (останній день) подання звітів за травень 2016 року – 9 червня 2016 року!

Відповідно до порядків подання  та заповнення звітів, затверджених Наказом №49, суб’єкти господарювання незалежно від форм власності подають звіт за основним місцем обліку в електронній формі.

Для забезпечення подання звітів в електронній формі з використанням ЕЦП, що надаються безкоштовно суб’єктам господарювання АЦСК Інформаційно-довідкового департаменту ДФС, на офіційному веб-порталі ДФС розміщено безкоштовне спеціалізоване клієнтське програмне забезпечення для формування та подання звітності до «Єдиного вікна подання електронної звітності» (http://sfs.gov.ua/elektronna-zvitnist/spetsializovane-klientske-program/).

Також, звертаємо увагу, що подання після граничного строку уточнюючих звітів не передбачено, оскільки звітність розроблена з метою державного контролю за регулюванням виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом, алкогольними  напоями  та  тютюновими  виробами, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України і не відноситься до податкової. Відповідно, на подання зазначеної звітності не розповсюджуються норми   п. 50.1 ст. 50 Податкового кодексу України щодо надсилання уточнюючого розрахунку до податкової звітності.

Разом з тим, у разі виявлення суб’єктом господарювання помилки у звітній інформації і направленні нових звітів з уточненими даними у граничні строки подання звітності, інформаційні системи приймання звітності ДФС забезпечать обробку таких нових звітів.

 

Нова інструкція з ЄСВ: що змінилося з 17 травня?

Міністерством фінансів  наказом від 28.03.2016 р. №393 викладено у новій редакції  Інструкцію про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування. Це зумовлено змінами в обчисленні ЄСВ, які набрали чинності з 01.01.2016 року.  Наказ №393 набрав чинності з дня його офіційного опублікування 17 травня 2016 року.

 З 01.01.2016 року при нарахуванні ЄСВ застосовується єдина ставка у розмірі 22% (виняток – нарахування ЄСВ на заробітну плату інвалідів, які працюють на підприємствах, при такому нарахуванні ЄСВ потрібно застосовувати ставку 8,41%).

Максимальна величина бази для нарахування ЄСВ з 01.01.2016 року становить 25 розмірів прожиткового мінімуму працездатних осіб. Також виключено норми, які стосувалися застосування понижуючого коефіцієнту та нарахування ЄСВ залежно від класу профризику.

Незмінною нормою залишилось правило нарахування ЄСВ не нижче мінімального страхового внеску у відповідних випадках. Встановлено порядок нарахування ЄСВ, якщо база його нарахування не перевищує розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід. У такому разі сума ЄСВ розраховується як добуток розміру мінімальної зарплати, встановленої законом на місяць, за який отримано дохід (прибуток), та ставки ЄСВ (22%).

При цьому при нарахуванні зарплати  працівникам-інвалідам слід пам'ятати, що ЄСВ нараховувати треба, як і раніше, на фактичну суму нарахованої зарплати.

Всі зміни, які було внесено у Закон про ЄСВ, враховано при затвердженні нової редакції Інструкції та знайшли своє відображення у відповідних її розділах. 

Новий вигляд має розділ V Інструкції, який присвячено добровільній сплаті ЄСВ. У зв’язку з цим у додатках до Інструкції з’явились нові форми:

  • заяв особи, яка бере участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування;
  • типового договору про добровільну участь у системі загальнообов'язкового державного соціального страхування;
  • типового договору про одноразову сплату у системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування.

Як і раніше,  в Інструкції передбачено окремий розділ VII  для застосування фінансових санкцій. Так, за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄСВ на платників, які допустили зазначене порушення в період до 1 січня 2015 року, накладається штраф у розмірі 10% своєчасно не сплачених сум.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) ЄСВ на платників, які допустили зазначене порушення, починаючи із 1 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум.

За донарахування податківцями або платником своєчасно не сплачених сум ЄСВ до 1 січня 2015 року накладається штраф у розмірі 5% зазначеної суми, а після 1 січня 2015 року — 10% зазначеної суми за кожний повний або неповний звітний період, за який донараховано таку суму, але не більш як 50% суми донарахованого ЄСВ.

На суму недоїмки платнику ЄСВ нараховується пеня з розрахунку 0,1% на суму фактично сплаченої недоїмки за кожен день прострочення платежу.

Новою є також норма Інструкції, якою встановлено порядок сплати ЄСВ у разі зміни класу професійного ризику виробництва за період до 1 січня 2016 року. 

Так, відповідно до п. 9 та 12 розд. IV Інструкції, що у разі зміни класу професійного ризику виробництва за період до 1 січня 2016 року платник самостійно здійснює перерахунок ЄСВ за минулі періоди, виходячи з розміру ЄСВ, що діяв на день нарахування (обчислення, визначення) заробітної плати (доходу), на яку нараховується ЄСВ.

Самостійно обчислену суму в результаті перерахунку (різниця між нарахованою сумою ЄСВ за розміром, установленим раніше, та нарахованою сумою ЄСВ за встановленим розміром за зазначений період) платник відображає у звіті про нараховані суми ЄСВ, який подається ним за звітний період.

Органи доходів і зборів використовують дані, зазначені в повідомленні про зміну класу професійного ризику виробництва за період до 1 січня 2016 року, отриманому від Фонду соціального страхування, для здійснення контролю за правильністю відображення донарахованих (зменшених) сум ЄСВ у звітності, що подається до органів доходів і зборів, відповідно до встановлених класів професійного ризику виробництва за періоди, зазначені в повідомленні.

Норми щодо строку сплати ЄСВ залишились незмінними. Правила сплати ЄСВ визначено у розділі IV Інструкції

Також незмінною залишилася норма щодо переносу граничної дати сплати ЄСВ, у разі якщо останній день строків сплати припадає на вихідний або святковий день. У такому разі останнім днем сплати ЄСВ вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.

 

До уваги платників податків! Управління контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Харківській області змінило місце розташування

Управління  контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Харківській області відтепер буде розміщено за новою адресою: м. Харків, вул.Клапцова 25. З метою уникнення непорозумінь, доводимо  до Вашої уваги наступну інформацію:

Починаючи з 26.05.2016 року платники податків, які здійснюють господарську діяльність у м. Харкові для подачізаяв на оформлення ліцензій на право роздрібної торгівлі, подовження термінів діючих ліцензій,  переоформлення ліцензій та анулювання ліцензій - необхідно звертатися до ЦОП(центру обслуговування платників податків) Державних податкових інспекцій ГУ ДФС у Харківській області за місцем розташування торгівельних  об’єктів.

Платники податків, які здійснюють господарську діяльність по Харківській області (селища, міста селищного типу тощо) з01.06.2016 року для подачі заяв на оформлення ліцензій на право роздрібної торгівлі, подовження термінів діючих ліцензій,  переоформлення ліцензій та анулювання ліцензій - необхідно звертатися до ЦОП(центру обслуговування платників податків) Державних податкових інспекцій ГУ ДФС у Харківській області за місцем розташування торгівельних  об’єктів.

Також доводимо до відома платників податків, що в подальшому управління  контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Харківській області, буде здійснювати лише оформлення та видачу ліцензій на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами.

Платники податків можуть отримати оформлені, переоформлені та з подовженням дії ліцензій, як ЦОП(центру обслуговування платників податків) Державних податкових інспекцій ГУ ДФС у Харківській області за місцем розташування торгівельних  об’єктів так і в управлінні  контролю за обігом та оподаткуванням підакцизних товарів ГУ ДФС у Харківській області.

 

Як правильно розрахувати податкову соціальну пільгу

ГУ ДФС у Харківській області нагадує, що податкова соціальна пільга (ПСП) застосовується до доходу, нарахованого на користь платника податку протягом звітного податкового місяця як заробітна плата, якщо її розмір не перевищує суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. (у 2016 році – 1930 грн.).

ПСП надається в сумі, що дорівнює 50% розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи (у розрахунку на місяць), встановленому законом на 1 січня звітного податкового року (на 01.01.2016 року – 1378 грн.). З урахуванням вищезазначеного, у 2016 році розмір ПСП становить 689 грн. (50% від 1378 грн.).

Категорії платників податку на доходи фізичних осіб, що є користувачами права на застосування ПСП, визначені у пп.169.1.2 та у підпунктах «а» і «б» пп. 169.1.3 п. 169.1 статті 169 Податкового кодексу, зокрема:

- платник податку, який утримує двох і більше дітей віком до 18 років має право на застосування ПСП у сумі 689 грн., що складає 100% розміру ПСП – у розрахунку на кожну таку дитину;

- одинока мати (батько), вдова (вдівець) або опікун, піклувальник, які мають дитину (дітей) віком до 18 років та платник, який утримує дитину – інваліда мають право на застосування ПСП у сумі 1033,50 грн., що складає 150% розміру ПСП – у розрахунку на кожну таку дитину.

Механізм надання ПСП на дітей при обчисленні податку на доходи фізичних осіб полягає у визначенні граничного розміру заробітної плати для застосування пільги. Граничний розмір доходу, який дає право на отримання ПСП одному з батьків визначається як добуток суми, що дорівнює розміру місячного прожиткового мінімуму, діючого для працездатної особи на 1 січня звітного податкового року, помноженого на 1,4 та округленого до найближчих 10 грн. (у 2016 році – 1930 грн.) та відповідної кількості дітей. До прикладу, якщо сім’я складається з матері, батька та трьох дітей, то для одного з батьків граничний розмір заробітної плати для отримання ПСП становить 5790 грн. (1930 грн. х 3 дітей).

Якщо платник податку має право на ПСП з двох або більше підстав, то застосовується одна пільга з підстави, яка передбачає її найбільший розмір. Проте, якщо платник податку утримує двох і більше дітей, у тому числі дитину – інваліда (дітей – інвалідів), ПСП, що надається платнику податку як багатодітному батькові (матері) визначається з двох підстав, ПСП звичайна на дітей та підвищена ПСП на дитину – інваліда.

 

Порядок надання контролюючим органам документів, створених в електронній формі

ГУ ДФС у Харківській області повідомляє, що згідно з пунктом 44.1 статті 44 ПКУ для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Пунктом 2 статті 9 Закону України від 16.07.1999 року № 996-Х1V "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон N 996) визначено, що первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити, визначені цим пунктом. Первинні документи, створені в електронному вигляді, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг.

Платник податків зобов'язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов'язані з предметом перевірки. Такий обов'язок виникає у платника податків після початку перевірки (пункт 85.2 ПКУ).

У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку на машинних носіях інформації підприємство зобов'язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами (пункт 6 статті 9 Закону № 996).

Крім того, посадова (службова) особа контролюючого органу, яка проводить перевірку, у випадках, передбачених Кодексом, має право отримувати від платника податків або його законних представників копії документів, що належать до предмета перевірки. Такі копії повинні бути засвідчені підписом платника податків або його посадової особи та скріплені печаткою (за наявності) (пункт 85.8 статті 85 ПКУ).

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.