Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

Ліквідація основних засобів та ПДВ

Об'єктом оподаткування ПДВ є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до ст. 186 Податкового кодексу України (ст. 185 ПКУ).

Відповідно до п. 189.9 ст. 189 ПКУ, якщо основні виробничі або невиробничі засоби ліквідуються за самостійним рішенням платника податку, така ліквідація для цілей оподаткування ПДВ розглядається як постачання таких активів за звичайними цінами, але не нижче балансової вартості на момент ліквідації. Не є постачанням товарів випадки, коли основні засоби ліквідуються у зв'язку з їх знищенням або зруйнуванням внаслідок дії обставин непереборної сили, а також в інших випадках, коли така ліквідація здійснюється без згоди платника податку, у тому числі в разі викрадення необоротних активів, або коли платник податку надає контролюючому органу відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення необоротних активів в інший спосіб, внаслідок чого необоротний актив не може використовуватися за первісним призначенням.

Відповідно до пп. 14.1.71 п. 14.1 ст. 14 ПКУ звичайною ціною, зокрема, є ціна товарів (робіт, послуг), визначена сторонами договору, якщо інше не встановлено ПКУ. Якщо не доведено зворотне, вважається, що така звичайна ціна відповідає рівню ринкових цін.

Якщо під час здійснення операції обов'язковим є проведення оцінки, вартість об'єкта оцінки є підставою для визначення звичайної ціни для цілей оподаткування.

Ринковою ціною є ціна, за якою товари передаються іншому власнику за умови, що продавець бажає їх передати, а покупець бажає їх отримати на добровільній основі, обидві сторони є взаємно незалежними юридично та фактично, володіють достатньою інформацією про такі товари, а також ціни, які склалися на ринку ідентичних товарів у порівняних економічних (комерційних) умовах (пп. 14.1.219 п. 14.1 ст. 14 ПКУ).

Отже, платник податку, який за самостійним рішенням ліквідує основні виробничі або невиробничі засоби, повинен нарахувати податкові зобов'язання з ПДВ за операцією з ліквідації таких необоротних активів, виходячи з їх ринкової ціни, визначеної на момент такої ліквідації, за правилами, встановленими пп. 14.1.219 п. 14.1 ст. 14 ПКУ, але не нижче їх балансової вартості. У разі якщо при ліквідації основних фондів обов'язковим є проведення оцінки, податкові зобов'язання з ПДВ нараховуються з вартості об'єкта оцінки, але не нижче їх балансової вартості.

 

Умови та порядок допуску посадових осіб фіскальних органів

до проведення документальних виїзних та фактичних перевірок

Посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за умови пред'явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів:

направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника, що скріплений печаткою контролюючого органу;

копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб'єкта (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об'єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника контролюючого органу або його заступника та скріплення печаткою контролюючого органу;

службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.

Непред'явлення платнику податків цих документів або пред'явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням встановлених вимог є підставою для недопущення посадових  осіб контролюючого органу до проведення перевірки.

При пред'явленні направлення посадовим особам платника податків такі особи розписуються у направленні із зазначенням свого прізвища, імені, по батькові, посади, дати і часу ознайомлення.

У разі відмови платника податків розписатися у направленні на перевірку посадовими особами контролюючого органу складається акт, який засвідчує факт відмови. У такому випадку акт про відмову від підпису у направленні на перевірку є підставою для початку проведення такої перевірки.

 

Підвищення соціальних гарантій з 1 травня: що потрібно врахувати ?

Богодухівська ОДПІ інформує, що мінімальна зарплата та прожитковий мінімум в Україні з 1 травня 2016 р. збільшилися з 1378 грн до 1450 грн, а мінімальна пенсія відтепер складає  1130 гривень.

Зарплату працівників індексують у межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб. Тому можливу суму поточної індексації за травень 2016 р. потрібно розраховувати з урахуванням нового розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб - 1450 гривень.

 Також, з 1 травня п.р.  підвищився розмір максимальної величини бази нарахування єдиного внеску. Так, з травня по листопад 2016 р.  він складає 36250 гривень (1450 грн. х 25). Розмір мінімального страхового внеску становить 319 гривень (1450 грн *22%). Нагадаємо, що на рівні мінімального страхового внеску мають сплачувати єдиний внесок за себе фізичні особи – підприємці - платники єдиного податку та самозайняті особи.

 При цьому підвищення мінімальної зарплати не впливає на: ставки єдиного податку для I і II груп; суму податкової соціальної пільги і граничний розмір доходу, який дає право на неї; суму неоподатковуваного доходу у вигляді подарунків; нецільову благодійну допомогу; граничний розмір добових.

Наступне підвищення соціальних стандартів заплановано на 1 грудня поточного року.

 

Увага аграріям! Форма розрахунку частки оновлена

Наказом Мінагрополітики від 29 березня 2016 року №108 (далі - Наказ №108) внесені зміни до Розрахунку частки сільськогосподарського товаровиробництва (далі - Розрахунок), затвердженого наказом від 26 грудня 2011 року № 772.

Зокрема, у новій редакції викладено колонку 3 пункту 3 таблиці: «Розрахунково: р. 3.1 + р. 3.2 + р.3.3 + р. 3.4 + р. 3.5 + р. 3.6».

Нагадаємо: форма Розрахунку зазнала змін уже вдруге за останні півроку. Востаннє зміни були внесені з 12 січня 2016 року наказом Мінагрополітики від   02 грудня 2015 року №461. Тоді до складу величини, на яку можна зменшити загальну суму доходу сільськогосподарського товаровиробника, було включено суму доходу від курсової різниці за зобов’язаннями по кредитах (позиках), відсотках в іноземній валюті. Але до формули Розрахунку, яка обчислює сукупну величину зменшення доходу, такий вид доходу не було внесено. Саме це зроблено наразі Наказом №108.

Оновлена форма діє з 06 травня 2016 року – дня офіційного опублікування в «Офіційному віснику України».

 

Декларація платника єдиного податку четвертої групи:

включення орендних площ сільськогосподарських угідь

Відповідно до п. 292 прим.1.1 ст. 292 прим.1 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) об’єктом оподаткування для платників єдиного податку четвертої групи є площа сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ і багаторічних насаджень) та/або земель водного фонду (внутрішніх водойм, озер, ставків, водосховищ), що перебуває у власності сільськогосподарського товаровиробника або надана йому у користування, у тому числі на умовах оренди.

При цьому ст. 126 Земельного кодексу України визначено, що право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України від 1 липня 2004 року №1952 «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Підпунктом 295.9.6 п. 295.9 ст. 295 ПКУ визначено, що платники єдиного податку четвертої групи при наданні сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду в оренду іншому платникові податку, враховують орендовану площу земельних ділянок у своїй декларації. У декларації орендаря така земельна ділянка не враховується.

Платники єдиного податку четвертої групи при оренді ними сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду в особи, яка не є платником податку, враховують орендовану площу земельних ділянок у своїй декларації (п.п. 295.9.7 п. 295.9 ст. 295 ПКУ).

Згідно зі ст. 8 Закону України від 6 жовтня 1998 року №161-XIV «Про оренду землі» орендована земельна ділянка або її частина може передаватися орендарем у суборенду без зміни цільового призначення, якщо це передбачено договором оренди або за письмовою згодою орендодавця.

З урахуванням викладеного, до декларації платника єдиного податку четвертої групи включаються площі сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду, що надані йому в користування за договором оренди (суборенди) за умови, що орендодавцем є неплатник єдиного податку четвертої групи.

Якщо площі сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду надаються платником єдиного податку четвертої групи в користування за договором оренди (суборенди) іншому платнику єдиного податку четвертої групи (орендарю), то площі таких земельних ділянок включаються до декларації платника єдиного податку четвертої групи орендодавця. Орендар такі земельні ділянки у своїй декларації не враховує.

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.