Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

У травні збільшується мінімальна заробітна плата

У ДФС  України нагадують, що з 1 травня 2016 року розмір мінімальної заробітної плати складає 1450 грн. у місячному розмірі, в погодинному розмірі 8,69 грн.

Окрім, власне розмірів мінімалки змінюється мінімальний розмір єдиного соціального внеску, який підприємці платять за себе і буде складати 319 грн.

Розмір податкової соціальної пільги залишається незмінний: 689грн. – у розмірі 100 відсотків, 1033,50 грн. – у розмірі 150 відсотків,1378 грн. – у розмірі 200 відсотків. Граничний розмір доходу,який дає право на отримання ПСП – 1930 грн.

Розміри мінімальної заробітної плати на 2016 рік затверджені Законом України "Про Державний бюджет України на 2016 рік" від 25.12.2015 р. N 928-VIII.

Мінімальна заробітна плата - це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту, некваліфіковану працю, нижче якого не може здійснюватися оплата за виконану працівником місячну, погодинну норму праці (обсяг робіт) (Кодекс законів про працю України, Закон України "Про оплату праці" від 24.03.1995 р. N 108/95-ВР).

 

Шановні керівники органів державної влади та місцевого самоврядування!

Відповідно до ст. 12 Закону України від 07.04.2011 № 3206-VII "Про засади запобігання і протидії корупції" органи ДФС здійснюють перевірку достовірності відомостей, зазначених у Деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру, які особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, щороку до 1 квітня подають за місцем роботи (служби).

Відповідно до п. 5 Порядку здійснення перевірки достовірності відомостей, зазначених у декларації, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 13.03.2015 № 333, така перевірка здійснюється як апаратом Державної фіскальної служби України, так і територіальними органами (державними податковими інспекціями) за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування.

При цьому, безпосередньо апаратом ДФС здійснюються перевірки на підставі отриманих копій Декларацій виключно суб’єктів декларування, перелік яких визначено пп. 1 п. 5 Порядку:

- Президента України, Голови Верховної Ради України, його Першого заступника та заступника, Прем'єр-міністра України, Першого віце-прем'єр-міністра України, Віце-прем'єр-міністра України, а також міністрів, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, Голови Національного банку України, Голови Антимонопольного комітету України, Голови Фонду державного майна України, Голови Державного комітету телебачення і радіомовлення України, їх перших заступників, заступників;

- Генерального прокурора України, Голови Служби безпеки України, Голови Служби зовнішньої розвідки України, начальника Управління державної охорони України, Міністра фінансів України, Голови Державної фіскальної служби України, начальника податкової міліції, Міністра внутрішніх справ України, Голови Державної служби України з надзвичайних ситуацій, їх перших заступників, заступників;

- членів Вищої ради юстиції, членів Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, Голови Державної судової адміністрації України, його першого заступника, заступника;

- Глави Адміністрації Президента України, Керівника Державного управління справами, Керівника Секретаріату Кабінету Міністрів України, Урядового уповноваженого з питань антикорупційної політики, їх перших заступників, заступників;

- членів Центральної виборчої комісії, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, голів та членів національних комісій, що здійснюють державне регулювання природних монополій, державне регулювання у сферах зв'язку та інформатизації, ринків цінних паперів і фінансових послуг.

Перевірку Декларацій інших суб’єктів декларування (крім зазначених вище) здійснюють територіальні органи ДФС за місцем проживання (податковою адресою) суб’єкта декларування.

Податковою адресою платника податків – фізичної особи визнається місце її проживання, за яким вона береться на облік як платник податків у контролюючому органі (ст. 45 Податкового кодексу України).

Таким чином, для здійснення перевірки достовірності зазначених у Декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру відомостей, відповідний орган протягом десяти днів з дня одержання Декларації повинен був надіслати її копію:

- до апарату ДФС – суб’єктів декларування, перелік яких визначено пп. 1 п. 5 Порядку;

- до територіального органу ДФС за місцем проживання суб’єкта декларування –  інших суб’єктів декларування.

Одночасно інформуємо, що адреси територіальних державних податкових інспекцій розміщені на  офіційному порталі ДФС України (www.sfs.gov.ua).  

 

Пільги учасникам АТО щодо сплати податків та зборів

Для забезпечення соціального захисту та допомоги учасникам бойових дій, які захищають незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України, і беруть безпосередню участь в антитерористичній операції, вітчизняним законодавством передбачено ряд пільг, в тому числі щодо сплати податків і зборів.

ПДФО. Щорічна разова грошова допомога

Так зокрема, не включають до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу та не оподатковується податком на доходи фізичних осіб сума щорічної разової грошової допомоги, яку надають учасникам АТО (стаття 165 ПКУ та згідно із Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»).

ПДФО. Благодійна допомога

З метою заохочення громадян до підтримки захисників України, встановлено, що не оподатковується податком на доходи  фізичних осіб доходи учасника бойових дій під час АТО, отримані в якості благодійної допомоги.

Також, передбачається пільга і для самих благодійників - не оподатковуватимуть доходи, отримані ними для надання благодійної допомоги учасникам АТО.

Наприклад: фізична особа, яка внесена до Реєстру волонтерів антитерористичної операції отримала кошти від населення, які в  подальшому передає, бійцю АТО.  Ні у волонтера, ні у бійця АТО доходи у вигляді отриманих грошових коштів  не будуть оподатковуватись податком на доходи фізичних осіб.

Поряд з цим, не оподатковуються доходи у вигляді благодійної допомоги, наданої міжнародними благодійними організаціямиособам, що проживають на території проведення АТО або особам, які вимушено її покинули.

ПДФО. Пенсії

Крім цього, не підлягають оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб, пенсії людей, які стали інвалідами під час АТО, а також пенсії, які надаються членам сімей загиблих у зоні АТО.

Наприклад: Податковим кодексом передбачено оподаткування податком на доходи фізичних осіб суми пенсії (у частині перевищення), якщо її розмір перевищує три розміри мінімальної заробітної плати встановленої на 1 січня звітного податкового року (у 2016 році – 4134 грн.). Якщо інваліду АТО виплачують пенсію у розмірі 6000 грн, то сума такої пенсії не підлягає оподаткуванню податком на доходи фізичних осіб.

Військовий збір

Що стосується сплати військового збору, то Податковим кодексом передбачено звільнення від оподаткування цим збором доходів у вигляді грошового забезпечення на час безпосередньої участі особи в антитерористичній операції.

Наприклад: Особі, яка перебуває у зоні АТО виплачують грошове забезпечення. То на період перебування такої особи у зоні антитерористичної операції вся сума грошового забезпечення не підлягає оподаткуванню військовим збором.

Земельний податок

Для учасників АТО також передбачена пільга щодо сплати земельного податку. Звільнення від сплати податку за земельні ділянки поширюється на одну земельну ділянку за кожним видом використання у межах граничних норм, встановлених статтею 281 ПКУ.

Наприклад: для будівництва індивідуальних гаражів - не більш як
0,01 гектара, а для ведення особистого селянського господарства - у розмірі не більш як 2 гектари.

Податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки

Що стосується місцевих податків, то місцевими радами можуть надаватися пільги щодо їх сплати. Так, наприклад, рішенням Київської міської ради була встановлена пільга щодо сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки для квартир/житлових будинків, що належать учасникам АТО або сім'ям загиблих учасників.

Наприклад: фізичним особам надається пільга щодо сплати  податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, а саме: база об’єкта оподаткування  житлової нерухомості  зменшується: для квартири - на 60 кв. метрів,  для житлового будинку - на 120 кв. метрів.

На всю площу квартири/житлового будинку зменшується база оподаткування об’єкта, що належить учаснику антитерористичної операції та членам сімей загиблих учасників антитерористичної операції на праві власності, але не більше одного об'єкта.

Податок на додану вартість

Також, положенням Податкового кодексу встановлено, звільнення від оподаткування  податком на додану вартість операції з ввезення на митну територію України та постачання на митній території України шоломів, бронежилетів та інших спецзасобів захисту, оптичних приладів для зброї, а також ліків і медикаментів, призначених для учасників АТО, чиє здоров'я було порушене.

Наприклад: Підприємство імпортує бронежилети, які передає учасникам АТО. Операція з ввезення на митну територію таких бронежилетів звільняється від оподаткування ПДВ.

Податкова звітність

Якщо особа не змогла вчасно подати податкову звітність через те, що вона перебувала у зоні АТО або на цій території розташоване її підприємство, вона звільняється від відповідальності, оскільки АТО є форс-мажорною обставиною. Але даний факт обов'язково повинен бути засвідчений Торгово-промисловою палатою, яка видає відповідне свідоцтво.

Пільги для мобілізованих фізичних осіб – підприємців

Фізичні особи - підприємці, особи, які провадять незалежну професійну діяльність - призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь період їх військової служби звільняються від обов'язку нарахування, сплати та подання податкової звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного податку.

Якщо зазначені особи мають найманих працівників і на строк своєї військової служби уповноважують іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, то обов'язок з нарахування та утримання податку на доходи фізичних осіб з таких виплат на строк військової служби самозайнятої особи несе ця уповноважена особа.

Податок на доходи фізичних осіб, що був нарахований та утриманий уповноваженою особою з таких виплат фізичним особам, сплачується до бюджету демобілізованою самозайнятою особою протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

Податкова звітність про суми податку, нарахованого та утриманого протягом строку військової служби самозайнятої особи уповноваженою особою з найманих працівників, подається демобілізованою самозайнятою особою, без нарахування штрафних і фінансових санкцій

Єдиний внесок, мобілізація

Платники єдиного внеску, призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їх військової служби звільняються від нарахування, обчислення, сплати єдиного внеску та ведення обліку.

Підставою для такого звільнення є заява фізичної особи - підприємця та копія військового квитка або копія іншого документа, виданого відповідним державним органом, із зазначенням даних про призов такої особи на військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період, які подаються до органу ДФС фізичною особою - підприємцем протягом 10 днів після її демобілізації.

Якщо платник єдиного внеску має найманих працівників і на строк своєї військової служби за призовом під час мобілізації, на особливий період, уповноважує іншу особу на виплату найманим працівникам заробітної плати та/або інших доходів, його зобов'язання здійснює такауповноважена особа.

Єдиний внесок, що був нарахований уповноваженою особою з таких виплат, сплачується до бюджету демобілізованою фізичною особою - підприємцем протягом 180 календарних днів з першого дня її демобілізації без нарахування штрафних і фінансових санкцій. При цьому демобілізована фізична особа - підприємець у заяві зазначає дані про нарахований єдиний внесок на суму таких виплат уповноваженою особою протягом строку військової служби фізичної особи - підприємця.

Звітність про нарахований єдиний внесок протягом строку військової служби фізичної особи - підприємця уповноваженою особою на суми виплат найманим працівникам та іншим особам подається демобілізованою фізичною особою - підприємцем без нарахування штрафних і фінансових санкцій.

Для платників єдиного внеску призваних на військову службу під час мобілізації або залучених до виконання обов'язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, на весь строк їхньої військової служби зупиняється застосування норм статті 25 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» в якій передбачені заходи впливу та стягнення.

 

Електронний кабінет надає платникам податків можливість

працювати з органами фіскальної служби дистанційно

Електронний кабінет - це персональне автоматизоване робоче місце платника податків, доступ до роботи в якому здійснюється з будь-якого комп'ютера, підключеного до Інтернету, шляхом аутентифікації з використанням електронного цифрового підпису та авторизації такого платника податків.

Користувачами Електронного кабінету є юридичні особи та самозайняті особи, фізичні особи-підприємці та особи, які провадять незалежну професійну діяльність.

Електронний кабінет надає платникам податків можливість працювати з органами фіскальної служби дистанційно в режимі реального часу, а саме: подавати декларації з використанням електронного цифрового підпису та переглядати подану та / або сформовану податкову звітність; отримувати нагадування про терміни подання звітності та сплати податків, зборів; отримувати інформацію про особисті реєстраційні дані; подавати заяви і отримувати в електронному вигляді довідки про відсутність заборгованості; вести в електронному вигляді Книги обліку доходів і витрат; переглядати інформацію про стан своїх розрахунків з бюджетом, зокрема, про заборгованість по сплаті податків, зборів, ЄСВ тощо.

Робота в Електронному кабінеті виключає можливість помилки в обов'язкових реквізитах поданої декларації та випадки подання звітності не в повному обсязі. З його допомогою можна перевірити звіт на наявність арифметичних помилок, зберегти форму звіту в режимі "Чернетки" і використовувати її при створенні наступних звітів. Також Електронний кабінет надає можливість імпорту з бухгалтерських програм (наприклад, 1-С) сформованої електронної звітності, перетворення її в пакет документів з подальшим направленням до органів фіскальної служби. Через Електронний кабінет можна отримати квитанції про прийняття органами фіскальної служби спрямованого звіту протягом декількох хвилин.

 Станом на сьогодні ДФС України доопрацьовано електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія), на даний час доступні наступні можливості для платників податків без використання клієнтського забезпечення:

- підготувати, заповнити та надіслати податкову звітність в електронному вигляді;

- переглядати дані картки особового рахунка про стан розрахунків з бюджетом (нараховано, сплачено, переплата, податковий борг, штрафні (фінансові) санкції, пеня);

- формувати та заповнювати платіжні документи щодо сплати податків, зборів та інших платежів до бюджету;

- здійснювати сплату податків, зборів та інших платежів до бюджету за допомогою банківських систем типу Інтернет-банкінг;

здійснювати офіційне листування з органами ДФС України з питань оподаткування, отримувати консультаційні послуги (у режимі реального часу або за попередньо надісланими питаннями), замовляти та отримувати адміністративні послуги;

- оперативно переглядати актуальні, а також архівні відомості, які надано платником податків або сформовано на підставі наданих ним до ДФС документів (дані обліку, дані щодо об’єктів оподаткування, інформацію про результати перевірок, інформацію про доходи фізичної особи тощо).

Додатково повідомляємо, що вхід до Електронного кабінету платника податків здійснюється шляхом авторизації на веб-ресурсі за допомогою електронного цифрового підпису. 

 

Декларацію про доходи громадяни можуть відправити

до фіскального органу електронною поштою

У рамках кампанії декларування доходів громадян ДФС доопрацьовано електронний сервіс «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) в частині надання можливості підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб (далі - Декларація) в електронному вигляді.

У відкритій частині електронного сервісу «Електронний кабінет платника» (оновлена версія) можна заповнити, зберегти та роздрукувати декларацію, а у закритій частині (особистий кабінет) платник може подати декларацію в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД)

Матеріали роз’яснювального характеру з питань декларування громадянами доходів розміщені на офіційному веб-порталі ДФС в банері «Декларування доходів громадян» (http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/).

Станом на 25/04/2016року  1216 мешканці Богодухівського та Краснокутського районів задекларували свої доходи на суму 14,6 млн. грн.,  нараховано ПДФО 1,2 млн. грн., військового збору – 210,5 тис. грн. З задекларованих сум сплачено ПДФО - 436 тис. грн., військового збору - 78,3 тис грн.

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.