Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

Сплата імпортного ПДВ з електронного рахунку – ДФС роз’яснює

Державна фіскальна служба України у листі від 25.02.2016 р. №4178/6/99-99-19-03-02-15 надала роз’яснення щодо можливості сплати податку на додану вартість під час ввезення товарів на митну територію України з рахунку платника в системі електронного адміністрування ПДВ.

Механізм проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків визначено Порядком електронного адміністрування ПДВ, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 569 (зі змінами та доповненнями.)

Згідно з пунктом 2 Порядку № 569 електронний рахунок - рахунок, відкритий платнику податку в Державній казначейській службі, на який таким платником перераховуються кошти у сумі, необхідній для досягнення розміру суми податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також у сумі, необхідній для сплати узгоджених податкових зобов'язань з податку.

Відповідно до пункту 2001.5 статті 2001 Податкового кодексу з рахунку у системі електронного адміністрування ПДВ платника перераховуються кошти до державного бюджету в сумі податкових зобов'язань з податку на додану вартість, що підлягає сплаті за наслідками звітного податкового періоду, та на поточний рахунок платника податку за його заявою, яка подається до контролюючого органу у складі податкової звітності з податку на додану вартість, у розмірі суми коштів, що перевищує суму задекларованих до сплати до бюджету податкових зобов'язань та суми податкового боргу з податку.

Пунктом 2001.7 статті 2001 Податкового кодексу встановлено, що кошти, зараховані на електронний рахунок платника, є коштами, які використовуються виключно у цілях, визначених пунктом 2001.5 статті 2001 Кодексу та погашення податкового боргу з податку на додану вартість.

Враховуючи наведене, перерахування коштів з електронного рахунку платника в рахунок сплати ПДВ під час ввезення товарів на митну територію України податковим законодавством не передбачено.

 

Які податки слід сплатити, якщо успадкували або отримали у подарунок квартиру…

Оподаткування доходів фізичних осіб врегульовано розділом IV Податкового кодексу України (далі – ПКУ), відповідно до п. 162.1 статті 162 якого платниками податку на доходи фізичних осіб є, зокрема, фізична особа - резидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні.

Згідно з п. 163.1 ст. 163 ПКУ об'єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід, до складу якого включається дохід у вигляді вартості успадкованого чи отриманого у дарунок майна у межах, що оподатковується згідно з розділом IV ПКУ (пп. 164.2.10 п. 164.2 ст. 164 ПКУ).

Порядок оподаткування доходу, отриманого платником податку як дарунок (або в результаті укладення договору дарування) від фізичних осіб встановлено п. 174.6 ст. 174 розділу IV ПКУ, згідно з яким кошти, майно, майнові чи немайнові права, вартість робіт, послуг, подаровані платнику податку, оподатковуються згідно з правилами, встановленими цим розділом для оподаткування спадщини.

Якщо майно успадковують чи отримують у подарунок особи, які є членом сім'ї першого ступеня споріднення (батьки, діти, чоловік або дружина), ставка податку становить 0 відсотків.

За ставкою 5 відсотків, оподатковується вартість будь-якого об'єкта спадщини, що успадковується спадкоємцями, які не є членами сім'ї спадкодавця першого ступеня споріднення (пп. 174.2.2 п. 174.2 ст. 174 ПКУ). Крім того, відповідно до пп. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ об'єктом оподаткування військовим збором є доходи, визначені ст. 163 ПКУ, зокрема, загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Ставка військового збору становить 1,5 відсотків об'єкта оподаткування, визначеного пп. 1.2 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ (пп. 1.3 п. 16 1 підрозділу 10 розділу XX ПКУ).

Особами, відповідальними за сплату (перерахування) податку до бюджету, є спадкоємці (обдаровані), які отримали спадщину (подарунок).

Порядок сплати (перерахування) податку до бюджету встановлено п. 168.4 ст. 168 ПКУ, відповідно до пп. 168.4.5 якого фізична особа,  сплачує (перераховує) його до відповідного бюджету, зокрема, у разі нотаріального посвідчення договорів дарування - за місцем нотаріального посвідчення таких договорів (одержання свідоцтв), в інших випадках - за її податковою адресою.

Отже, платник податку, який отримав дохід у вигляді вартості подарованого нерухомого майна, може сплатити податок на доходи фізичних осіб та військовий збір до нотаріального посвідчення договору дарування нерухомого майна за місцем нотаріального посвідчення такого договору.

Якщо ж до нотаріального посвідчення податки не було сплачено, платник податку зобов'язаний до 1 травня року, що настає за звітним подати податкову декларацію до податкової інспекції за місцем проживання, та самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену в поданій податковій декларації.

 

Коли та як складається зведена податкова накладна з 1 квітня 2016 року

Перший випадок, коли законодавчо передбачено складання платником зведеної податкової накладної стосується ситуації коли, відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України, платник нараховує податкові зобов’язання за активами, які призначаються для їх використання або ж починають використовуватися:

1) в операціях, що не є об'єктом оподаткування;

2) в операціях, звільнених від оподаткування;

3) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

4) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

У зведених податкових накладних, які відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 31.12.2015р.  № 1307, з 1 квітня п.р. складаються за оновленою формою та згідно із новим Порядком заповнення:

- у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (П. І. Б.),

- у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000",

- у верхній лівій частині зазначається відповідний тип причини відповідно до пункту 8 цього Порядку:

04 - Складена на постачання у межах балансу для невиробничого використання;

08 - Складена на постачання для операцій, які не є об'єктом оподаткування податком на додану вартість;

09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість;

13 - Складена у зв'язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності).

Термін складання зведеної податкової накладної згідно з пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 Податкового кодексу України - не пізніше останнього дня звітного періоду.

Наступний випадок, коли платник має можливість скласти узагальнюючу (зведену) податкову накладну виникає у разі здійснення безперервного або ритмічного (два та більше разів на місяць) постачання покупцям товарів чи послуг.

У таких випадках зведені податкові накладні, із зазначенням  всієї номенклатури поставлених протягом місяця товарів/послуг, які виписуються покупцям - платникам ПДВ складаються не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, на кожного платника податку, з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця.

Якщо поставки здійснюються особам, які не зареєстровані платниками ПДВ, зведена податкова накладна складається не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, з урахуванням всього обсягу постачання товарів/послуг таким покупцям, з якими постачання мають такий характер, протягом такого місяця.

Оскільки складання зведених податкових накладних безпосередньо залежить саме від фактичного постачання товарів чи послуг, такі накладні не складаються на суму попередньої оплати. Якщо ж сума передоплати перевищує вартість поставлених товарів/послуг протягом місяця, на таке перевищення складається податкова накладна у загальному порядку не пізніше останнього дня такого місяця.

 

Якщо пропали первинні документи…

Загальновідомо, що бухгалтерський облік є обов'язковим видом обліку, який ведеться будь - яким підприємством чи установою, незалежно від форми власності чи підпорядкування, оскільки фінансова, податкова, статистична та інші види звітності ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій.

Пунктом 6.10 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, яке затверджено наказом Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88 визначено, що у разі пропажі або знищення первинних документів, облікових регістрів і звітів керівник підприємства, установи письмово повідомляє про це правоохоронні органи та наказом призначає комісію для встановлення переліку відсутніх документів та розслідування причин їх пропажі або знищення.

Для участі в роботі комісії запрошуються представники слідчих органів, охорони і державного пожежного нагляду. Результати роботи комісії оформляються актом, який затверджується керівником підприємства, установи. Копія акта надсилається органу, в сфері управління якого перебуває підприємство, установа, а також державній податковій інспекції - підприємствами та місцевому фінансовому органу - установами, в 10-денний строк.

Водночас, Податковий кодекс передбачає, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, платник податків зобов'язаний у 5-денний строк з дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації( пункт 44.5 статті 44 Податкового кодексу)

Відновити втрачені документи платник податків зобов'язаний протягом 90 календарних днів з дня, що настає за днем надходження повідомлення до контролюючого органу.

 

Порядок акумулювання ПДВ на спецрахунках змінено

Кабінет Міністрів України Постановою від 24 лютого 2016 р. №156 вніс зміни до Порядку акумулювання сільськогосподарськими підприємствами сум податку на додану вартість на спеціальних рахунках, відкритих у банках або органах Держказначейства, які враховують норми Закону України від 24 грудня 2015 року № 909, відповідно до яких у 2016 році запроваджена часткова сплата сум ПДВ до бюджету та на спеціальні рахунки.

Звертаємо увагу, що Постановою визначено напрямок використання коштів,  що підлягають перерахуванню на спеціальні рахунки та повністю залишаються в розпорядженні відповідного сільськогосподарського підприємства, а саме: для використання у виробництві сільськогосподарських товарів та сільськогосподарських послуг.

У декларації по ПДВ за відповідний звітний період, в якій відображаються результати діяльності в межах спеціального режиму оподаткування, сільськогосподарське підприємство зобов'язане зазначити реквізити спеціального рахунка та визначити суму, що підлягає перерахуванню на такий рахунок.

Також врегульоване питання стосовно термінів закриття додаткових рахунків в системі електронного адміністрування ПДВ у разі анулювання реєстрації сільськогосподарського підприємства як платника податку на додану вартість на загальних підставах або виключення такого підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування, а cаме: додаткові електронні рахунки, на яких відсутні кошти, закриваються не раніше робочого дня, що настає за днем такого анулювання/виключення.

Сільськогосподарські підприємства повинні забезпечити перерахування на власні додаткові електронні рахунки коштів у сумі, достатній для перерахування задекларованих сум податку на додану вартість до державного бюджету та на спеціальний рахунок на підставі поданої відповідної податкової декларації.

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.