Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

Благодійники мають право на податкову знижку

При перерахуванні неприбутковим організаціям благодійних внесків є право на податкову знижку

Платник податку - резидент має право включити до податкової знижки суму коштів або вартість майна, перерахованих у вигляді пожертвувань або благодійних внесків неприбутковим організаціям у розмірі, що не перевищує 4% суми загального оподатковуваного доходу такого звітного року.

При цьому, неприбуткові організації - отримувачі благодійних внесків, мають відповідати умовам, визначеним Податковим кодексом України для неприбуткових організацій.

Громадяни, які перераховували неприбутковим організаціям благодійні внески та пожертвування та бажають скористатися правом на нарахування податкової знижки, мають право надавати річну податкову декларацію за звітний 2015 рік протягом всього поточного 2016 року (включно по 31 грудня 2016 року).

На офіційному веб - порталі ДФС України функціонує спеціальний банер «Декларування доходів громадян », в якому, крім нормативних та інформаційних матеріалів, розміщено зразок Декларації про майновий стан і доходи та детальна Інструкція щодо її заповнення та додатків до неї. Детальніше за посиланням: http://sfs.gov.ua/deklaruvannya-dohodiv-gromadyan-2016/.

 

Працедавці перерахували до казни 12,6мільйонів єдиного соціального внеску

За словами в.о. начальника Богдухівської ОДПІ Наталії Костенко за січень-лютий 2016 року платники перерахували до бюджету 12,6 млн грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, так за лютий п.р. надходження склали 5,7 млн. грн.

Богодухівська ОДПІ нагадує, що з 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внес­ку на загальнообов'язкове державне соціальне страху­вання» (далі — Закон № 2464), які спрямовані на детінізацію ринку праці та легалізацію заробітної плати. Зокрема:

– зменшено нарахування єдиного внеску за кожну застраховану особу до 22%;

– скасовано утримання страхового  внеску із заробітної плати  найманих працівників.

Це суттєве зниження податкового  навантаження на фонд оплати праці, а вивільнені кошти можуть бути спрямовані на підвищення заробітних плат. Оновлена система нарахування і сплати ЄСВ покликана стимулювати працедавців до підвищення рівня офіційної оплати праці та легалізації доходів найманих працівників.

Наталія Юріївна пояснила, що у разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати єдиного внеску до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені Законом №2464, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку єдиного внеску, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом.

За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20% своєчасно не сплачених сум (п. 2 частини одинадцятої ст. 25 Закону №2464).

Крім того, на суму недоїмки нараховується пеня із розрахунку 0,1% суми недоплати за кожний день прострочення платежу (частина десята вищезазначеної статті). Нарахування пені, передбаченої цим Законом, починається з першого календарного дня, що настає за днем закінчення строку внесення відповідного платежу, до дня його фактичної сплати (перерахування) включно.

 

Місцеві бюджети Богодухівського та Краснокутського районів поповнились майже на 1 млн.грн. акцизного податку

Надходження за січень-лютий 2016 року  акцизного податку становлять майже 1 млн. грн.  від суб’єктів господарювання, які здійснюють роздрібну торгівлю підакцизних товарів (нафтопродуктів, скрапленого газу, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, палива моторного альтернативного) через автозаправні станції, які розташовані на території району.

Нагадаємо, з 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24.12.2015 р.      № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», яким запроваджено нову ставку акцизного податку для пального - 0,042 євро за кожний літр реалізованого (відпущеного) товару. При цьому для пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну ставка залишається незмінною - 5%.

Крім цього, з 1 березня 2016 року заплановано запровадження системи електронного адміністрування реалізації пального та введення акцизної накладної як обов’язкового електронного документу. Така накладна складатиметься при здійсненні всіх операцій з реалізації пального на внутрішньому ринку. 

 

Який алгоритм розрахунку податкової знижки в зв’язку з переобладнанням транспортного засобу

Відповідно до п.п. 14.1.170 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податкова знижка для фізичних осіб, які не є суб’єктами господарювання, - це документально підтверджена сума (вартість) витрат платника податку - резидента у зв’язку з придбанням товарів (робіт, послуг) у резидентів - фізичних або юридичних осіб протягом звітного року, на яку дозволяється зменшення його загального річного оподатковуваного доходу, одержаного за наслідками такого звітного року у вигляді заробітної плати, у випадках, визначених Кодексом.

Порядок застосування податкової знижки передбачений ст.166 Кодексу.
Так, платник має право включити до податкової знижки у зменшення оподатковуваного доходу платника податку за наслідками звітного податкового року, фактично здійснені ним протягом звітного податкового року витрати у вигляді суми коштів, сплачених у зв’язку із переобладнанням транспортного засобу, що належить платникові, з використанням у вигляді палива моторного сумішевого, біоетанолу, біодизелю, стиснутого або скрапленого газу, інших видів біопалива.

При цьому, п.п. 166.4.2 п. 166.4 ст. 166 Податкового кодексу України передбачено, що загальна сума податкової знижки, нарахована платнику податку в звітному податковому році, не може перевищувати суми річного загального оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого як заробітна плата, зменшена з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Кодексу.

Під час нарахування доходів у формі заробітної плати база оподаткування визначається як нарахована заробітна плата, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, страхових внесків до Накопичувального фонду, а у випадках, передбачених законом, - обов’язкових страхових внесків до недержавного пенсійного фонду, які відповідно до закону сплачуються за рахунок заробітної плати працівника, а також на суму податкової соціальної пільги за її наявності.

Отже, алгоритм нарахування податкової знижки в зв’язку з переобладнанням транспортного засобу розраховується наступним чином:

  1. визначається база оподаткування шляхом зменшення річної суми нарахованої (виплаченої) заробітної плати на суму єдиного соціального внеску та податкової соціальної пільги з урахуванням положень п. 164.6 ст. 164 Розділу ІV Кодексу. При цьому інформацію щодо сум нарахованого загального річного оподатковуваного доходу, застосованих податкових соціальних пільг, утриманого єдиного соціального внеску та податку на доходи фізичних осіб фізичні особи отримують у вигляді довідки про доходи від свого роботодавця;
  2. на підставі підтверджувальних документів визначається сума витрат, яку дозволяється включити до податкової знижки;
  3. розраховується сума податку на доходи фізичних осіб на яку зменшуються податкові зобов’язані у зв’язку з використанням права на податкову знижку шляхом різниці між базою оподаткування та понесеними платником податку витратами в зв’язку з переобладнанням транспортного засобу, помноженої на ставку податку
  4. здійснюється порівняння розрахункової суми податку із сумою податку, фактично утриманого із заробітної плати за рік.

У разі, якщо сума податку, утриманого із заробітної плати перевищує розраховану суму податку, то така сума підлягає поверненню платнику податку.  

Сумащо має бути повернута зараховується на банківський рахунок платника, відкритий у будь-якому комерційному банку, або надсилається поштовим переказом на адресу, яку платник зазначить у податковій декларації про майновий стан і доходи протягом 60 календарних днів після надходження декларації.

Щодо документів, які платнику необхідно з метою отримання податкової знижки у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу та використовує біопаливо (біоетанол, біодизель, стиснутий або скраплений газ та інші види біопалива). Фізична особа, яка здійснила переобладнання транспортного засобу та використовує біопаливо з метою отримання податкової знижки повинна подати документи, які підтверджують витрати, здійснені для переобладнання транспортного засобу, сертифікат відповідності для транспортного засобу, що був переобладнаний, та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу (технічний паспорт).

Нагадуємо, граничний термін подання декларації для реалізації права на податкову знижку за 2015 рік – 31 грудня 2016 року. Декларації про майновий стан і доходи платники надаються до податкової інспекції за місцем податкової адреси (реєстрації) декларанта. Водночас у разі протермінування платником подання такої декларації, право на наступні податкові роки не переноситься.

Перелік витрат платника, дозволених до включення до податкової знижки, визначено ст. 166 Податкового кодексу України. Так, за 2015 рік дозволено до включення до податкової знижки наступні витрати:

- частину суми процентів, сплачених за користування іпотечним кредитом;

- пожертвування або благодійні внески неприбутковим організаціям;

- суму коштів, сплачених на користь закладів освіти для компенсації вартості навчання;

- страхові платежі (внески, премії) за договорами довгострокового страхування життя та пенсійні внески в рамках недержавного пенсійного забезпечення;

- суму витрат на оплату допоміжних репродуктивних технологій;

- суму витрат на оплату державних послуг, пов’язаних з усиновленням дитини, включаючи сплату державного мита;

- суму коштів, сплачених у зв’язку з переобладнанням транспортного засобу;

- суму витрат на сплату видатків на будівництво (придбання) доступного житла, визначеного законом, у тому числі на погашення пільгового іпотечного житлового кредиту, наданого на такі цілі, та процентів за ним.

Декларація про майновий стан складається та подається за формою,затвердженою наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 №859.

Запрошуємо декларантів отримувати детальні роз’яснення та допомогу при складенні декларації у центрах обслуговування платників (ЦОП) державних податкових інспекцій області.

 

Перейменовано вулицю, за якою зареєстроване підприємство. Чи потрібно та яку інформацію надавати фіскальній службі?

Богодухівська ОДПІ на численні запитання платників, чи необхідно їм вносити зміни до облікових даних підприємства/ФОП, якщо відбулось перейменування назви вулиці, наводить відповідь з бази «ЗІР» (питання – відповідь розміщено у категорії 119.06).

 Відповідно до п. 66.1 ст. 66 Податкового кодексу України (ПКУ), підставами для внесення змін до облікових даних платників податків є, зокрема:

 інформація органів державної реєстрації;

 документально підтверджена інформація, що надається платниками податків.
 У разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (ЄДР), та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний подати контролюючому органу, в якому він обліковується, уточнені документи протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів (п. 66.5 ст. 66 ПКУ).

 Згідно з ст. 9 Закону України від 15 березня 2003 року № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» із змінами, в ЄДР містяться дані, зокрема місцезнаходження юридичної особи та місцезнаходження фізичної особи - підприємця (місце проживання або інша адреса, за якою здійснюється зв’язок з фізичною особою - підприємцем).

 Пунктом 9.2 розд. IX Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 22.04.2014 №462)– Порядок,у разі виникнення змін у даних або внесення змін до документів, що подаються для взяття на облік, крім змін, які вносяться до ЄДР, та змін, про які платник податків повідомив за основним місцем обліку, платник податків зобов’язаний протягом 10 календарних днів з дня внесення змін до зазначених документів подати до контролюючого органу уточнені документи в такому самому порядку, як і при взятті на облік. Додаткова реєстраційна заява за формами № 1-ОПП, № 5-ОПП подається з позначкою «Зміни» або за формою № 1-РПП – з позначкою «Перереєстрація, зміни».
 Враховуючи викладене вище, у разі перейменування назви міста, вулиці тощо платники податків:

- відомості про яких включаються до ЄДР, повідомляють про зміну зазначених даних до ЄДР та не подають заяви за ф. № 1-ОПП та ф. № 5-ОПП до контролюючих органів за місцезнаходженням/місцем проживання;

- відомості про яких не включаються до ЄДР, повинні подати заяву за ф. № 1-ОПП або за ф. № 5-ОПП з інформацією про такі зміни до контролюючого органу за місцезнаходженням/місцем проживання.

Нагадаємо, загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс («ЗІР») створено у рамках Електронного Уряду з урахуванням тенденцій розвитку інформаційних технологій у сфері побудови веб-ресурсу та розглядається як інтегрований ресурс в інформаційне середовище органів ДФС, у якому уся направленість діяльності Державної фіскальної служби України, як внутрішня так і зовнішня, а також усі відповідні процеси інформаційно-довідкових ресурсів підтримуються та забезпечуються відповідними інформаційно-комп’ютерними технологіями.

У розділах «ЗІР»: «Запитання – відповіді з Бази знань», «Нормативні та інформаційні документи» та «Письмові консультації» інформація систематизована по тематиках: оподаткування; митна справа; єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування; електронний цифровий підпис.

Адреса розміщення ресурсу: http://zir.sfs.gov.ua

 

Конституційний обов’язок громадян сплачувати податки

Конституція України – це база розвитку права у цілому, різних галузей держави та інституцій, а також принципів права, у тому числі принципів оподаткування. Зокрема, Конституція, як основоположне джерело податкового права, містить правові принципи, які визначають нормативне регулювання центральних і місцевих податків і є базовими для процесуального податкового законодавства; встановлює правові основи податкової діяльності держави і компетенцію центральних і місцевих органів у сфері податкових відносин.
Конституційне регулювання направлено на вирішення основних питань життєдіяльності держави, до яких відносяться й загальні принципи права, що стосуються оподаткування. Принципи оподаткування є частиною системи загальних принципів права. 
ПРИНЦИПИ ПОДАТКОВОГО ПРАВА
У податковому праві головне місце займають принципи-норми, закріплені в Конституції, законах, у деяких нормативних актах виключно податкового характеру. Принципи відіграють роль орієнтирів у формуванні податкового права. Вони є основними й обґрунтовано виділяються з усієї системи правових принципів, з погляду не тільки форми нормативного вираження, але й змісту цих принципів, які впливають на розвиток фінансового права у цілому.
Принципи податкового права є основними критеріями для оцінки якості податкової системи країни.
У системі податкового права України принцип верховенства права – основоположний для податкової системи, забезпечує взаємодію податкового права по всій території держави. Принципи податкового права: а) загальність оподаткування – кожна особа зобов’язана сплачувати податки, встановлені Податковим кодексом України, законами з питань митної справи, податків та зборів. Цей принцип знаходить своє вираження у розд. ІІ ст. 67 Конституції України: „Кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених Законом”. Дане положення Конституції є основоположним для будь-якого закону, що регулює державні витрати в Україні; б) принцип справедливого оподаткування означає єдині правові умови стягнення податку та єдині вимоги до податкових законів. Оподаткування повинне бути однаковим для кожного виду податків по всій території держави. На основі цього принципу формується єдина податкова система держави; в) податок може встановлюватися, змінюватися чи скасовуватися лише шляхом прийняття Закону. Цей принцип прямо зв’язаний з принципом недоторканості приватної власності і принципом свободи особи, оскільки оподаткування – це відчуження приватної власності особи, яке в демократичному суспільстві може здійснюватися лише зі згоди особи, вираженої у даному випадку через представництво її інтересів у парламенті.
Щодо цього, ще у XVIII ст. під час дебатів у Палаті лордів (1766 р.) лорд Камден (Lord Camden) сказав наступне: „Оподаткування і представництво нероздільні… яким би не було добро (майно) людини, це абсолютно її добро; ніхто не має права забрати його у людини без її згоди… хто б не був, хто це робить, вчиняє грабіж; він зневажає і руйнує різницю між свободою і рабством”.
Конституція України прямо вказує на законодавчу форму встановлення податку, зокрема ст. 92 ч. 2 п. 1 зазначає, що тільки законами України встановлюються система оподаткування, податків і зборів. У тісному зв’язку з принципом законодавчої форми встановлення чи зміни податку знаходиться інший правовий принцип: право делегувати певні законодавчі повноваження виконавчій владі. Оскільки делегування повноважень законодавчої влади здійснюється шляхом прийняття парламентського закону, то це правило не повинно сприйматися як порушення даного принципу податкового права, якщо, звичайно, Конституція не містить прямої заборони на делегування повноважень у податковій сфері.
Конституція України такої прямої заборони не містить, як це передбачено, наприклад, у Конституції Швеції (гл. VII ч. 1): „Уряд може по уповноваженню Закону прийняти постанову або розпорядження по інших питаннях, крім питань по податках...” чи в ст. 78 Конституції Греції: „Цілі податку, фіскальний коефіцієнт, звільнення від податку чи зниження податку, а також виплата пенсій не можуть бути предметом законодавчої делегації (ч. 4)”.
КОНСТИТУЦІЙНІ ОБОВ’ЯЗКИ
Конституційні обов’язки – такий же необхідний і важливий елемент конституційного статусу особи, як і основні права та свободи.
Одним із конституційних обов’язків громадян України є обов’язок кожного сплачувати податки й збори в порядку і розмірах, встановлених Законом, а також щорічно подавати до податкових інспекцій за місцем проживання декларації про свій майновий стан та доходи за минулий рік у порядку, встановленому Законом (ст. 67 Конституції ).
Стабільність бюджетної системи нашої держави забезпечують саме платники податків, і більшість з них усвідомлює важливість декларування доходів як виконання свого обов’язку щодо сплати податків перед державою та суспільством.
Наповнення Державного бюджету України, реалізація завдань та функцій держави безпосередньо залежить від ефективного виконання усіма суб’єктами податкового права податкового обов’язку.
Роль органів державної податкової служби України у даному процесі є ключовою, оскільки на них нормами чинного законодавства України покладено обов’язок здійснювати контроль за своєчасністю та повнотою сплати податків, зборів (інших обов’язкових платежів).
Реалізація вказаного контролю направлена, у першу чергу, на створення умов для платника податків до добровільного виконання конституційного обов’язку щодо сплати відповідних сум до бюджету і зменшення випадків застосування заходів примусу.
Тому одне з головних завдань податківців у процесі декларування – оперативне надання громадянам комплексу інформаційних і консультаційних послуг.
ІНОЗЕМНІ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ
Важливою характеристикою сучасних податкових систем розвинутих країн є їхня структура співвідношення прямих та непрямих податків. Так, у США, Японії, Канаді, Англії переважають прямі податки; у Франції – непрямі (56,6% – податки на споживання, акцизи, внески підприємців у Фонд соціального страхування). Німеччина, Італія мають досить урівноважену структуру податків (частка непрямих податків у Німеччині - 42,2%, в Італії - 48,9%).
Іноземні системи прямого оподаткування доходів фізичних осіб мають уже досить апробовану часом практику становлення та розвитку на базі глибокого усвідомлення кожним платником податку свого конституційного обов’язку — сплати податків. Сутність категорії „податок” має неоднозначне трактування в різних країнах: в Німеччині - це підтримка, яку громадяни надають державі; у Великобританії - це обов’язок перед державою; у США податок розуміється як „такса”; у Франції - як обов’язкова плата. В іноземних державах надано досить широке право у сфері податкової юрисдикції органам місцевого самоврядування. У таких країнах Європи, як Болгарія, Кіпр, Естонія, Греція, Латвія, Норвегія, Румунія, особистий прибутковий податок належить до місцевих податків, а в Бельгії, Данії, Фінляндії, Швеції та Швейцарії органи місцевого самоврядування самостійно визначають ставки, за якими будуть оподатковуватися доходи громадян. Досить цікавою є й практика справляння податку в Китайській Народній Республіці. Держава надає право податковим агентам компенсувати витрати на забезпечення сплати податку в розмірі 2% від суми утриманого податку. В Австралії податкові зобов’язання та сума податку, що підлягає поверненню, визначаються за допомогою інформаційних технологій. Пересічний платник податку може скористатися через мережу Інтернет так званим tax calculator - податковим калькулятором, робота якого побудована за принципом алгоритму. Задаючи суму отриманого доходу та параметри, що є характерними для платника податку (пільги, знижки, витрати), програма самостійно обраховує необхідні фіскальні показники. Податки на спадщину як одна із складових прибуткового оподаткування у розвинених країнах світу не відіграє значної ролі, якщо розглядати його з точки зору ефективного фіскального інструменту. У деяких країнах, таких як Італія, Люксембург, Австралія, Канада і Нова Зеландія, спадок узагалі не розглядається як об’єкт, з якого сплачується податок. В усьому світі у системі податкових відносин важливе місце посідає показник „граничний дохід” — мінімальний розмір отриманого доходу, з якого починається сплачуватися податок. У розвинених країнах світу система прибуткового оподаткування будується таким чином, що показник „граничний дохід” залежить від кількості дітей, сімейного стану платника та способу оподаткування за єдиною чи роздільною системою. У таких країнах, як Ірландія, Корея, Мексика, Туреччина середньозважена величина граничного доходу (неоподатковуваного мінімуму), з якого починається сплачуватись податок з доходів фізичних осіб становить 30% від середньої заробітної плати у виробничому секторі. Іноземні системи оподаткування спрямовані на формування кінцевого доходу домогосподарств таким чином, щоб кожна фізична особа мала в користуванні після оподаткування дохід, достатній для фінансування всіх необхідних витрат на задоволення своїх потреб. Одна з найбільш розвинених систем індивідуального прибуткового податку із широкою системою податкових вирахувань діє в Нідерландах. У цій країні існує п’ять видів податкових відрахувань, що залежать від віку, кількості дітей, доходу батьків і відрізняються сумою, на яку дозволено зменшувати оподатковуваний дохід. Отже, реалізація на практиці іноземного досвіду має на меті сприяти якнайшвидшому переходу до нової сталої та дієвої системи оподаткування, яка ґрунтуватиметься на всебічному поєднані найкращих передових методів та запозичених позитивних елементів з досвіду податкових систем зарубіжних країн, що має призвести до посилення соціальної складової системи оподаткування.
ЧЕРЕЗ ПОДАТКИ – ДО ЕФЕКТИВНОГО ВЕДЕННЯ ГОСПОДАРСТВА В КРАЇНІ
Податковий кодекс України визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, види податків, зборів та інших обов’язкових платежів, напрями їх зарахування й використання, перелік платників податків та об’єктів оподаткування, відповідальність за порушення податкового законодавства тощо.
Податкова система – це сукупність податків, зборів, інших обов’язкових платежів і внесків до бюджету і державних цільових фондів, які діють у встановленому законом порядку. Сутність, структура і роль системи оподаткування визначаються податковою політикою, що є виключним правом держави, яка проводить її в країні, виходячи із завдань соціально-економічного розвитку. Через податки, пільги та фінансові санкції, а також й відповідальність, які виступають невід’ємною частиною системи оподаткування, держава ставить єдині вимоги до ефективного ведення господарства в країні.
На сьогодні у Податковому кодексі України поняття „податкового законодавства” відображено наступним чином: відповідно до ст. 3 Податкового кодексу податкове законодавство України складається з Конституції України, Податкового кодексу, Митного кодексу України та інших законів з питань митної справи у частині регулювання правовідносин, що виникають у зв’язку з оподаткуванням ввізним або вивізним митом операцій з переміщення товарів через митний кордон України; чинних міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України і якими регулюються питання оподаткування; нормативно-правових актів, прийнятих на підставі та на виконання цього Податкового кодексу та законів з питань митної справи; рішень Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування з питань місцевих податків та зборів, прийнятих за правилами, встановленими Податковим кодексом.

 

Нові можливості при декларуванні доходів громадян

В рамках кампанії декларування доходів громадян та електронного декларування доходів державних службовців ДФС доопрацювала оновлений сервіс «Електронний кабінет платника» в частині отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків в електронному вигляді (далі – відомості про доходи).
Сервіс доопрацьовано з використанням сучасних Web-технологій з метою забезпечення зручності платників, які бажають отримати відомості про доходи в електронному вигляді. 
Нагадуємо, що з 01.09.2015 у штатному режимі працює електронний сервіс щодо отримання відомостей про доходи засобами спеціалізованого клієнтського програмного забезпечення в електронному вигляді з використанням електронного цифрового підпису (ЕЦП). Безкоштовно отримати ЕЦП можна в акредитованому центрі сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДФС (АЦСК ІДД). Запит для отримання відомостей про доходи формується виключно фізичними особами – платниками податків для отримання інформації про себе. 
Детально ознайомитись з Порядком отримання відомостей про доходи  засобами «Електронного кабінету платника» можна на офіційному веб-порталі ДФС у рубриці: Фізичним особам/Отримання відомостей з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків про суми виплачених доходів та утриманих податків у електронному вигляді http://sfs.gov.ua./fizichnim-osobam/vidomosti-doxid. Звертаємо увагу, що відомості про суми отриманих доходів та суми сплачених податків в електронному вигляді надаються за останні три роки (по квартально), відомості за останній звітний період (квартал) надаються через 60 днів після його закінчення. 
Також повідомляємо, що засобами електронного сервісу «Електронний кабінет платника» найближчим часом буде надана можливість підготувати, заповнити та надіслати декларацію про майновий стан і доходи фізичних осіб.  

 

Оприлюднено Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування ПДВ

Інформація розміщена на офіційному порталі Державної фіскальної служби України в підрозділі «Повідомлення про Реєстри заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, зазначені у підпункті 200.7.1 пункту 200.7 статті 200 Податкового кодексу України» розділу «Відшкодування ПДВ» http://sfs.gov.ua/diyalnist-/vidshkoduvannya-pdchv/povidomlennya-pro-reestri-zayav.
Богодухівська ОДПІ нагадує, що Податковим кодексом України запроваджено ведення 2-х реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування, а також формування у хронологічному порядку відповідно до черговості включення таких заяв до реєстрів.
Порядок ведення реєстрів заяв про повернення суми бюджетного відшкодування податку на додану вартість затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 22.02.2016 №68.

 

Виїжджаєте за кордон - не забудьте подати декларацію!

Богодухівська ОДПІ звертає увагу бажаючих виїхати за територію України на те, що громадяни – резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання, зобов’язані подати до органу ДФС за місцем своєї реєстрації декларацію про майновий стан і доходи не пізніше ніж за 60 календарних днів до виїзду (п.179.3 ст.179 Податкового кодексу України).

Орган ДФС протягом 30 календарних днів після надходження такої декларації зобов’язаний перевірити визначене податкове зобов’язання, сплату належної суми податку і видати довідку про таку сплату та про відсутність податкових зобов’язань з цього податку.

Така довідка дійсна протягом 60 календарних днів з дати її видачі та надається резидентом до органів митного контролю під час перетину митного кордону і є підставою для проведення митних процедур.

 

Сплачуйте податкове зобов’язання своєчасно

Платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого для подання податкової декларації. Таку вимогу містить ст. 57 Податкового кодексу України

Звертаємо увагу платників, що з метою рівномірного наповнення платежів до бюджету для забезпечення реальної потреби в коштах для виконання соціальних видатків, зобов’язання по податках і зборах слід сплачувати своєчасно, не чекаючи його останнього дня.

За несвоєчасну сплату грошових зобов’язань до бюджетів законодавством передбачаються штрафні санкції. 

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.