Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

Про відмову від застосування спеціального режиму оподаткування ПДВ

Державна фіскальна служба України листом від 11.02.2016року  № 4698/7/99-99-19-03-02-17 «Про відмову від застосування спеціального режиму оподаткування» повідомляє про можливості відмови сільськогосподарського підприємства за добровільним рішенням від застосування спеціального режиму оподаткування діяльності у сфері сільського та лісового господарства, а також рибальства, визначеного статтею 209 ПКУ (далі - спеціальний режим).

Відповідно до пункту 209.1 статті 209 ПКУ резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 209.6 статті 209 ПКУ (далі - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим. Отже, застосування сільськосподарським підприємством - платником ПДВ спеціального режиму є правом такого підприємства, а не його обов'язком.

Порядок реєстрації, перереєстрації та анулювання особи як платника ПДВ (у тому числі як суб'єкта спеціального режиму), регламентується Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 17.11.2014 за №1456/26233 (далі - Положення № 1130).

Сільськогосподарське підприємство виключається з реєстру суб'єктів спеціального режиму у разі, коли таке підприємство за добровільним рішенням подає заяву про зняття його з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму та/або про його реєстрацію як платника ПДВ на загальних підставах (підпункт «а» пункту 6.21 розділу VI Положення № 1130).

Зокрема, відповідно до пункту 6.22 розділу VI Положення № 1130, для виключення з реєстру суб'єктів спеціального режиму сільськогосподарське підприємство подає до контролюючого органу, в якому воно зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму, заяву про реєстрацію його платником податку на додану вартість на загальних умовах за формою №1-ПДВ з позначкою «Перереєстрація», якщо не було допущено перевищення, визначеного пунктом 209.11 статті 209 ПКУ (пункт 6.11 розділу VI Положення № 1130).

Контролюючий орган протягом 3 робочих днів від дня отримання такої заяви знімає сільськогосподарське підприємство з реєстрації як суб'єкта спеціального режиму за процедурами перереєстрації, визначеними Положенням № 1130.

При цьому дата реєстрації платником ПДВ не змінюється, а датою виключення сільськогосподарського підприємства з реєстру суб'єктів спеціального режиму є дата внесення відповідного запису до такого реєстру.

 З дати виключення за добровільним рішенням з реєстру суб'єктів спеціального режиму, сільськогосподарське підприємство повинно подавати до контролюючого органу за місцем податкового обліку виключно податкову декларацію з ПДВ із позначкою «0110».

У разі якщо в сільськогосподарського підприємства - платника ПДВ за результатами здійснення сільськогосподарської діяльності за останній звітний (податковий) період перебування на спеціальному режимі наявні залишки товарів, які не були використані при виробництві сільськогосподарської продукції, то суми ПДВ, сплачені при придбанні таких товарів, можуть бути перенесені із податкової декларації з ПДВ із позначками «0121» - «0123» до податкової декларації з ПДВ із позначкою «0110», поданими за останній звітний (податковий) період перебування на спеціальному режимі.

Декларування податку на прибуток за 2015 рік із врахуванням змін до Податкового Кодексу

Відповідно до змін, внесених Законом № 909-УІІІ до Податкового кодексу України(далі-Кодекс), з 01.01.2016 щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств не справляються та не підлягають розрахунку у декларації.

При цьому об'єкт оподаткування визначається шляхом коригування (збільшення або зменшення) фінансового результату до оподаткування (прибутку або збитку), визначеного у фінансовій звітності підприємства відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, на різниці, які виникають відповідно до положень цього розділу (п. 134.1 ст.134 Кодексу).

Згідно з п. 137.4. ст. 137 Кодексу податковими (звітними) періодами для податку на прибуток підприємств, крім випадків, передбачених пунктом 137.5 цієї статті, є календарні: квартал, півріччя, три квартали, рік. При цьому податкова декларація розраховується наростаючим підсумком. Податковий (звітний) період починається з першого календарного дня податкового (звітного) періоду і закінчується останнім календарним днем податкового (звітного) періоду, крім:

виробників сільськогосподарської продукції, визначеної статтею 209 цього Кодексу, які можуть обрати річний податковий (звітний) період, який починається з 1 липня поточного звітного року і закінчується 30 червня наступного звітного року. (п.п. 137.4.1. п. 137.4. ст. 137 Кодексу);

у разі якщо особа ставиться на облік контролюючим органом як платник податку протягом податкового (звітного) періоду, перший податковий (звітний) період розпочинається з дати, на яку припадає початок такого обліку, і закінчується останнім календарним днем такого податкового (звітного) періоду (п.п.137.4.2. п. 137.4. ст. 137 Кодексу);

якщо платник податку ліквідується (у тому числі до закінчення першого податкового (звітного) періоду), останнім податковим (звітним) періодом вважається період, на який припадає дата ліквідації (п.п. 137.4.3. п. 137.4. ст. 137 Кодексу).

Річний податковий (звітний) період встановлюється для таких платників податку:

а) платників податку, які зареєстровані протягом звітного (податкового) року (новостворені), що сплачують податок на прибуток на підставі річної податкової декларації за період діяльності у звітному (податковому) році;

б) виробників сільськогосподарської продукції;

в) платників податку, у яких річний дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), за попередній річний звітний (податковий) період, не перевищує 20 мільйонів гривень. При цьому до річного доходу від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначеного за показниками Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід), включається дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг), інші операційні доходи, фінансові доходи та інші доходи (п. 137.5. ст. 137 Кодексу).

Враховуючи зазначене вище, для платників, які протягом 2015 року звітували поквартально (перше півріччя, три квартали звітного (податкового) року), податкова декларація за звітний (податковий) 2015 рік подається до 9 лютого 2016 року (граничний термін сплати - 19 лютого 2016 року).

Для платників податків, у яких відповідно до Кодексу податковим (звітним) періодом є календарний рік податкова декларація за звітний (податковий) 2015 рік подається до 29 лютого 2016 року (граничний термін сплати - 10 березня 2016 року).

Звертаємо увагу, що згідно вимог пункту 46.2 статті 46 розділу II Кодексу разом з податковою декларацією з податку на прибуток необхідно подати фінансову звітність.

Особливості кампанії декларування у 2016 році

Кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом минулого року, яка стартувала з 01 січня 2016 року, має свої відмінності від попередніх років.

У зв’язку з оподаткуванням доходів фізичних осіб військовим збором, за результатами 2015 року фізичні особи визначають податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.

Платник податку, що отримує доходи від особи, яка не є податковим агентом, та іноземні доходи, зобов'язаний включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу та подати декларацію за наслідками звітного податкового року, а також сплатити податок з таких доходів.

Отже, за результатами звітного податкового року платник податку – фізична особа повинен подати декларацію та визначити податкові зобов’язання як з податку на доходи фізичних осіб, так і з військового збору.  З цією метою з 01 січня 2016 року введено в дію нову декларацію, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 за № 859.

Сума військового збору, що підлягає сплаті платником податків самостійно до бюджету за результатами звітного року вказується у рядку 24.1 розділу IV нової декларації, а сума податку на доходи фізичних осіб – у рядку 23.1 розділу IV нової декларації.

Нова декларація передбачає визначення категорії, до якої відноситься платник податків (рядок 8 розділу І декларації): громадянин; особа, яка проводить незалежну професійну діяльність;  підприємець (крім осіб, що обрали спрощену систему оподаткування).

Нагадуємо, що податковим законодавством установлені такі строки для подання декларації:

-  громадянин та особа, яка проводить незалежну професійну діяльність, – до 01 травня року, що настає за звітним;

- фізична особа-підприємець – протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (року). 

Так з початку  поточного року понад триста осіб подали декларації за  підсумком 2015р. сплачено понад 50 тис. грн. ПДФО, та 10 тис. грн. військового збору.

Майже 11 мільйонів гривень ЄСВ сплатили з початку 2016 року платники Богодухівської ОДПІ

- До Державного бюджету з початку поточного року платниками Богодухівського та Краснокутського районів  перераховано 10,7 мільйонів гривень єдиного соціального внеску, -  проінформувала в.о. начальника Наталія Костенко.

Та нагадала, що з 1 січня 2016 року набрав чинності Закон України від 24 грудня 2015 року № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році», яким внесено зміни до Закону України від 08 липня 2010 року № 2464 «Про збір та облік єдиного внес­ку на загальнообов'язкове державне соціальне страху­вання».

Так, зокрема, з 01.01.2016 р. суттєво знижено навантаження на фонд заробітної плати для роботодавців. Єдиний внесок для всіх працівників встановлено у розмірі 22% до визначеної статтею 7 Закону №2464 бази нарахування єдиного внеску. Диференційовані ставки єдиного внеску залежно від класу професійного ризику виробництва відсутні (частина п’ята статті 8 цього Закону). Єдина ставка єдиного внеску (22%) застосовується як до заробітної плати, так і до інших доходів.

 «Декларуємо доходи правильно» - тематика «круглого столу»

В Богодухівській ОДПІ  відбувся «круглий стіл» для платників податків на тему: «Декларування доходів громадян та правила заповнення декларації про майновий стан та доходи».

В.о. начальника Богодухівської ОДПІ Наталія Костенко розпочала зустріч словами: «Процес декларування доходів громадян – один із елементів виховання та підвищення податкової культури, сумлінного ставлення громадян до сплати податків. Всеукраїнська кампанія "Декларування – 2016" розпочалася з 1 січня 2016 року та закінчується  3 травня 2016 року, тому не потрібно зволікати та приховувати доходи, а необхідно подати декларацію про майновий стан та доходи».

Присутніх проінформували про відмінності від попередніх років у декларуванні  2016 року. Так, у зв’язку з набранням чинності з 01.01.2015 року норми Закону України від  28 грудня 2014 року № 71 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» фізичні особи за результатами 2015 року визначають податкові зобов’язання не тільки з податку на доходи фізичних осіб, а і з військового збору.

Крім того, з 01 січня 2016 року введено в дію нову декларацію, форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 02.10.2015 року № 859 «Про затвердження форми податкової декларації про майновий стан і доходи та Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.10.2015 року за № 1298/27743.

Увагу присутніх було зосереджено на тому, що податкова декларація подається до контролюючого органу в один із таких способів за вибором платника податку:

- особисто платником або уповноваженою на це особою;

- надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

- засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису у порядку, визначеному законодавством.

Також, були розглянуті питання щодо основних випадків подання податкової декларації про майновий стан і доходи, стосовно випадків, в яких декларація по майновий стан і доходи не подається та випадки, в яких платники податку звільнені від подання декларації, оподаткування доходів від двох та більше податкових агентів та повернення по податковому кредиту.

України від 02.10.2015 за №859

Також, під час зустрічі мова йшла про легалізацію трудових відносин роботодавців з найманими працівниками, про заходи запобігання проявам корупції з боку працівників фіскальної служби, про електронні сервіси ДФС для комфортного ведення бізнесу, а також про пріоритетність добровільної сплати податків в бюджет.

Наприкінці зустрічі були надані вичерпні відповіді на запитання присутніх та вручені відповідні листівки та  пам’ятки, щодо особливостей декларування доходів громадян.

ПДФО сплачується за місцем розташування структурного підрозділу,

військовий збір – за місцем реєстрації

Фахівці Богодухівської ОДПІ нагадують, податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) податковим агентом – юридичною особою зараховується до відповідного бюджету за його місцезнаходженням (розташуванням) в обсягах податку, нарахованого на доходи, що виплачуються фізичній особі (ст. 64 Бюджетного кодексу України).

Податок на доходи фізичних осіб, нарахований працівникам неуповноваженого відокремленого підрозділу (структурного підрозділу, який розташовано у іншій ніж юридична особа територіально-адміністративній одиниці), юридична особа перераховує до місцевого бюджету за місцезнаходженням такого підрозділу (абз. 2 п. 168.4.3 Податкового кодексу України).

Ця норма ПКУ регламентує порядок перерахування податку до місцевого бюджету, а оскільки військовий збір зараховується до державного бюджету, її не можна застосовувати до військового збору.

Слід знати, військовий збір юридична особа як за себе, так і за неуповноважений відокремлений підрозділ перераховує до бюджету за своїм місцезнаходженням (місцем реєстрації). 

Так станом на 22/02/2016р. надходження від платників Богодухівської ОДПІ становить ПДФО – 7 млн. грн., військового збору – 0,7 млн. грн.

Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань

З 1 січня 2016 року набрала чинності нова редакція Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".  Внесені зміни спрямовані на реформування системи надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації і забезпечення її відкритості та прозорості, оперативності та своєчасності, раціональної мінімізації кількості документів та процедурних дій, оптимізацію витрат державних коштів.

Відповідно до Закону суб’єктами державної реєстрації бізнесу визначено виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська та Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації, нотаріуси, а також юридичні особи публічного права за умови їх акредитації в установленому порядку.

З дня набрання чинності цим Законом  нотаріуси наділяються повноваженнями державних реєстраторів у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців відповідно до Закону "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців та громадських формувань"" та стали повноправними реєстраторами без будь-яких обмежень щодо реєстрації бізнесу

За державну реєстрацію у сфері реєстрації  бізнесу отримуватимуть 60% від адміністративного збору.

Нотаріуси сьогодні є своєрідними міні-офісами, куди населення може звернутися для отримання якісних реєстраційних послуг.

Припинено видачу бланків ліцензій єдиного зразка

Богодухівська ОДПІ повідомляє, що у зв’язку з набранням чинності з 28.06.2015 року Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», змінились основні підходи до регулювання відносин у сфері ліцензування видів господарської діяльності, зокрема запроваджено необов’язковість оформлення ліцензії, як документа у паперовому вигляді, що призвело до втрати необхідності існування бланків ліцензій єдиного зразка.

Тобто Державною службою з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва припинено видачу бланків ліцензій єдиного зразка.

Таким чином, в обігу залишаються раніше видані бланки ліцензій єдиного зразка до їх повного використання, після чого ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами видаються органами ліцензування у паперовому вигляді на аркушах формату А4.

Нагадуємо, заява про видачу ліцензії та інші необхідні документи, визначені Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19.12.1995 № 481/95-ВР, подаються особисто, уповноваженою особою заявника або надсилаються рекомендованим листом.

Ліцензія або рішення про відмову в її видачі видається заявнику не пізніше 10 календарних днів з дня одержання зазначених у Законі №481 документів.

Так станом на 22/02/2016р. надходження плати за ліцензії від платників Богодухівської ОДПІ становить – 41,2 тис. грн.

Винагорода за роялті є об’єктом щорічного декларування

У Богодухівській ОДПІ повідомляють про те, що доходи від продажу об’єктів інтелектуальної (промислової) власності та прирівняні до них права, доходи у вигляді сум авторської  винагороди, іншої плати за надання права на користування або розпорядження іншим особам нематеріальним активом (творам науки, мистецтва, літератури або іншими нематеріальними активами), об’єкти права інтелектуальної промислової власності та прирівняні до них права (роялті), у тому числі отримані спадкоємцями власника такого нематеріального активу, оподатковуються відповідно до п.170.3 ст.170 Податкового кодексу України податок на доходи фізичних осіб та підлягають відображенню в декларації про майновий стан і доходи.

Декларація про доходи отримані у минулому році подається до 1 травня 2016 року за місцем реєстрації платника податку.   

Сума податкового зобов’язання, зазначена в податковій декларації, сплачується громадянами самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним.

Довідково: роялті - будь-який платіж, отриманий як винагорода за використання або надання права на використання об'єкта права інтелектуальної власності, а саме на будь-які літературні твори, твори мистецтва або науки, включаючи комп'ютерні програми, інші записи на носіях інформації, відео- або аудіокасети, кінематографічні фільми або плівки для радіо- чи телевізійного мовлення, передачі (програми) організацій мовлення, інших аудіовізуальних творів, будь-які права, які охороняються патентом.

Також, будь-які зареєстровані торговельні марки (знаки на товари і послуги), права інтелектуальної власності на дизайн, секретне креслення, модель, формулу, процес, права інтелектуальної власності на інформацію щодо промислового, комерційного або наукового досвіду (ноу-хау).

ДФС: «Електронний кабінет платника» вже користуються 2,5 тис. осіб

Оновленим сервісом Державної фіскальної служби України «Електронний кабінет платника» вже користуються 2,5 тис. платників податків.

Переглянути відеоінструкцію з користування цим сервісом можна на офіційному веб-порталі ДФС за посиланням http://sfs.gov.ua/media-tsentr/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materi/2964.html.

Нагадаємо, що модернізований електронний сервіс «Електронний кабінет платника» розпочав роботу у тестовому режимі 9 лютого 2016 року.

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.