Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

Проведено чергову Інтернет-конференцію

Відбулась чергова Інтернет-конференція за участі начальника ДПІ у Богодухівському  районі Наталії Салигіної та представників підприємницьких кіл на тему: «Актуальні питання оподаткування. РРО та електронна звітність».

Наводимо актуальні питання платників податків:

Чи необхідно ФО подавати річну декларацію про майновий стан і доходи, якщо вона протягом звітного року отримував доходи від декількох податкових агентів?

Відповідно до підпункту «є» пункту 176.1 статті 176 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755 – VІ із змінами та доповненнями, платники податку зобов’язані подавати податкову декларацію за результатами податкового (звітного) року у строки, передбачені цим Кодексом для платників податку на доходи фізичних осіб, якщо протягом такого податкового (звітного) року оподатковувані доходи нараховувалися (виплачувалися, надавалися) у формі заробітної плати, інших заохочувальних та компенсаційних виплат або інших виплат і винагород, платнику податку у зв’язку з трудовими відносинами та за цивільно-правовими договорами двома або більше податковими агентами і при цьому загальна річна сума таких оподатковуваних доходів перевищує сто двадцять розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного податкового року.

До якого органу ДПС подається річна податкова декларація про майновий стан і доходи від імені платника податку, який є неповнолітньою особою (особою, визнаною судом недієздатною)?

Відповідно до підпункту «а» пункту 179.4 статті 179 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755 – VI зі змінами та доповненнями (далі – ПКУ) платники податку, які є неповнолітніми або недієздатними особами і при цьому перебувають на повному утриманні інших осіб (у тому числі батьків) та/або держави станом на кінець звітного податкового року, звільняються від обов’язку подання податкової декларації незалежно від виду та суми отриманих доходів такими платниками податку.

Обов’язок щодо заповнення та подання податкової декларації від імені платника податку, який є неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною, покладається на опікуна або піклувальника (підпункт 179.6 стаття 179 ПКУ).

Згідно з пунктом 3 розділу І Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (далі – Інструкція), затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 07.11.11 №1395 зі змінами та доповненнями, фізична особа - платник податку подає податкову декларацію про майновий стан і доходи за звітний податковий період в установлені ПКУ строки до органу державної податкової служби за своєю податковою адресою (місцем проживання фізичної особи, за яким вона береться на облік як платник податку в органі державної податкової служби).

З урахуванням викладеного, податкова декларація про майновий стан і доходи від імені платника податку, який є неповнолітньою особою або особою, визнаною судом недієздатною, має бути подана опікуном або піклувальником до органу державної податкової служби за місцем проживання неповнолітньої особи (особи, визнаної судом недієздатною).

Чи завжди фізичній особі-підприємцю необхідно застосовувати РРО?

Згідно із пунктом 1 статті 3 Закону України від 06.07.1995р. № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Відповідно до пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.08.2000р. № 1336 встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування РРО є обов’язковим, тобто, для окремих форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах Переліку, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування РРО з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій граничний розмір складає 200 тис. грн. на один суб’єкт господарської діяльності або 75 тис. грн. на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг)), в залежності від форми та умов проведення діяльності.

Який порядок ведення журналу використання РРО?

Відповідно до пункту 4.6 розділу 4 Порядку реєстрації, опломбування та застосування реєстраторів розрахункових операцій з купівлі-продажу іноземної валюти, затвердженого наказом ДПА України від 12.02.2004р. № 87 журнал використання РРО слід вести в такому порядку:

- на початку використання журналу на титульній сторінці зазначати дату, на сторінках 3 - 4 записати повний перелік осіб, які мають право доступу до РРО;

- підклеювати на відповідних сторінках усі Z-звіти у день їх друкування;

- обліковувати в розділі 2 журналу перевірки з питань порядку проведення розрахунків при здійсненні валютних операцій, при цьому посадова особа контролюючого органу заповнює графи 1 - 4 на початку проведення перевірки, графи 5 - 6 - наприкінці перевірки, а графу 7 заповнює наприкінці перевірки особа, у присутності якої проводилася перевірка;

- обліковувати ремонти та технічне обслуговування в розділі 3 журналу, при цьому графи 1 - 2 заповнює касир обмінного пункту безпосередньо після виходу РРО з ладу, графи 3 - 5 - представник центру сервісного обслуговування (у разі проведення ремонту чи технічного обслуговування) після відновлення використання РРО до початку реєстрації першої розрахункової операції;

- графи 6 - 7 - касир обмінного пункту після виконання Z-звіту;

- обліковувати в розділі 3 журналу відключення електроенергії, при цьому всі графи заповнює касир обмінного пункту;

- після використання всіх сторінок у будь-якому розділі закінчувати використання журналу, зазначаючи на титульній сторінці відповідну дату.

Підкажіть будь ласка, які звіти може подати в електронному вигляді ЮО, ФО, ФОП?

Підпунктом «в» пунктом 49.3. статті 49 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями передбачено, що податкова декларація подається засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Реєстр форм звітних документів платників податків юридичних та фізичних осіб для занесення до електронної бази звітних документів ДПС України та оновлені версії форм податкової звітності можна знайти на офіційному веб-сайті ДПС України www.sts.gov.ua в рубриці Головна/Eлектронна звітність/Платникам податків про електронну звітність/Інформаційно-аналітичне забезпечення/Реєстр електронних форм податкових документів.

У разі виникнення питань щодо формування та передачі звітності в електронному вигляді платник податків може звернутись до органів ДПС за місцем своєї реєстрації (повний перелік осіб відповідальних за надання допомоги в інсталяції ОПЗ в розрізі районних ДПІ можна знайти на офіційному веб-сайті ДПС України в тій же рубриці).

Підкажіть, чи необхідно подавати до органів ДПС звітність на паперових носіях, якщо така звітність подається в електронному вигляді на магнітних дисках, флеш-картах, компакт-дисках?

Відповідно до пункту 49.3 статті 49 розділу ІІ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755 із змінами та доповненнями (далі - ПКУ) податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено ПКУ, в один із таких способів:

а)особисто платником податків або уповноваженою на це особою;

б)надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;

в) засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до органу державної податкової служби в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством (пункт 49.4 стаття 49 ПКУ).

Згідно із пунктом 4 розділу ІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку (далі – Інструкція), затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 16.04.08 за №320/15011, податкові документи в електронному вигляді з обов’язковими реквізитами (у тому числі з електронним цифровим підписом платника податків (його посадових осіб)), подані відповідно до цієї Інструкції, згідно із законодавством є оригіналами, мають юридичну силу, повинні зберігатися та можуть використовуватися під час судового або досудового вирішення спорів.

Пунктом 5 розділу ІІ Інструкції визначено, що у разі подання податкового документа в електронному вигляді платник податків має право не подавати податкові документи на паперових носіях.

Тобто, якщо платник податків подає до органів державної податкової служби податкову звітність в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку з накладанням електронного цифрового підпису, то роздруковані оригінали на паперових носіях не додаються.

Якщо платник податків подає оригінали документів податкової звітності на паперових носіях, то, за бажанням, може надати копії таких документів в електронному вигляді на електронних носіях (магнітних дисках, флеш-картах, компакт-дисках).

Які дії СГ при необґрунтованій відмові ДПС в прийнятті звітності засобами телекомунікаційного зв’язку?

Відповідно до пункту 49.12. статті 19 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-VІ (далі – ПКУ) у разі отримання відмови органу державної податкової служби у прийнятті податкової декларації платник податків має право:

подати податкову декларацію та сплатити штраф у разі порушення строку її подання (підпункт 49.12.1 пункт 49.12 стаття 49 ПКУ);

оскаржити рішення органу державної податкової служби у порядку, передбаченому ст.56 ПКУ (підпункт 49.12.2 пункт 49.12 стаття 49 ПКУ).

Згідно пункту 49.13. статті 49 ПКУ у разі якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови органом державної податкової служби (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання органом державної податкової служби.

Відповідно до пункту 49.14. статті 49 ПКУ за кожною заявою платника податків щодо порушення посадовою особою органу державної податкової служби цієї статті в обов’язковому порядку проводиться службове розслідування відповідно до закону.

За результатами такого розслідування винна посадова особа органу державної податкової служби притягується до відповідальності відповідно до закону.

Згідно з пунктом 56.1. статті 56 ПКУ рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.

Відповідно до пункту 56.2. статті 56 ПКУ у разі коли платник податків вважає, що контролюючий орган неправильно визначив суму грошового зобов’язання або прийняв будь-яке інше рішення, що суперечить законодавству або виходить за межі повноважень контролюючого органу, встановлених цим Кодексом або іншими законами України, він має право звернутися до контролюючого органу вищого рівня із скаргою про перегляд цього рішення.

Згідно пункту 56.3. статті 56 ПКУ скарга подається до контролюючого органу вищого рівня у письмовій формі (та у разі потреби - з належним чином засвідченими копіями документів, розрахунками та доказами, які платник податків вважає за потрібне надати з урахуванням вимог пункту 44.6 статті 44 цього Кодексу) протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання платником податків податкового повідомлення-рішення або іншого рішення контролюючого органу, що оскаржується.

Отже, суб’єкт господарювання при необґрунтованій відмові ДПС в прийнятті звітності засобами телекомунікаційного зв’язку може оскаржити дії в адміністративному або судовому порядку.

У разі оскарження дій в адміністративному порядку, суб’єкт господарювання подає письмову скаргу протягом 10 календарних днів, від дня отримання відмови у прийнятті звітності, з одночасним поданням податкової декларації на паперових носіях.

У разі оскарженні дій в судовому порядку, суб’єкт господарювання подає скаргу до суду, яким і буде прийнято відповідне рішення.

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.