Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

РРО та електронна звітність

Днями в ДПІ у Богодухівському районі відбулася Інтернет-конференція. Он-лайн зустріч проводилась на тему: «РРО та електронна звітність. Податок на нерухомість.». Розмову із платниками податків вела начальник інспекції Наталія Салигіна.

Будь ласка, ознайомтесь с переліком усіх поставлених питань та відповідей на них:

Яким чином ФОП може здійснювати видачу готівки під звіт працівнику?

 Порядок оподаткування доходів фізичних осіб – підприємців передбачений ст.177 розділу ІУ Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-IV із змінами та доповненнями (далі – ПКУ).

Відповідно до п. 177.4 ст. 177 ПКУ до переліку витрат, безпосередньо пов’язаних з отриманням доходів, належать документально підтвердженні витрати, що включаються до витрат операційної діяльності згідно із розділом ІІІ ПКУ. Згідно із п. 138.1 ст. 138 розділу ІІІ ПКУ витрати, що враховуються при обчисленні об’єкта оподаткування, складаються із витрат операційної діяльності, які визначаються згідно з п. 138.4, п. 138.6 - 138.9, пп. 138.10.2 - 138.10.4 п. 138.10, п. 138.11 ст. 138 ПКУ.

Відповідно пп. «г» пп.138.10.3 п.138.10 ст.138 ПКУ до витрат платника податку включаються витрати на відрядження працівників, які зайняті збутом товарів, виконання робіт, надання послуг. Підпунктом 140.1.7 п.140.1 ст.140 ПКУ передбачені особливості визначення витрат на відрядження фізичних осіб.

Відповідно до ст.51 Цивільного кодексу України 16 січня 2003 року, № 435-IV до підприємницької діяльності фізичних осіб застосовуються нормативно-правові акти, що регулюють підприємницьку діяльність юридичних осіб, якщо інше не встановлено законом або не випливає із суті відносин.

Згідно із частиною другою ст.9 Закону України від 16 липня 1999 року №996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» із змінами та доповненнями первинні документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов’язкові реквізити:

назву документа (форми)

дату і місце складання;

назву фізичної особи – підприємця, від імені якого складено документ;

зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;

посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення

особистий підпис або інші дані , що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у

здійсненні господарської операції.

Враховуючи викладене, податкові органи рекомендують фізичним особам – підприємцям при оформленні первинних документів дотримуватися вимог частини другої ст.9 Закону №996.

Пунктом 177.10 ст.177 ПКУ фізичні особи – підприємці зобов’язані вести книгу обліку доходів і витрат та мати підтверджуючи документи щодо походження товару. Порядок ведення Книги обліку доходів і витрат затверджено Наказом ДПА України від 24.12.10 №1025 ( далі Порядок). Згідно з п.3.4 Порядку до гр.4 записуються реквізити документа, який підтверджує понесені витрати, пов’язані з придбанням товарно-матеріальних цінностей, виконанням робіт та наданням послуг (номер, дата і назва документа). Документами, які підтверджують витрати, можуть бути, зокрема, товарно-транспортна та/або податкова накладна, платіжне доручення, фіскальний чек, акт закупки (виконаних робіт, наданих послуг) та інші розрахункові документи.

Оформлення документів на відрядження найманого працівника здійснюється відповідно Порядку складання Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт затверджено наказом ДПА України від 23.12.10 №996 «Про затвердження форми Звіту про використання коштів, виданих на відрядження або під звіт, та Порядку його складання».

Запитання:

Чи передбачена відповідальність разі використання РРО, який вичерпав термін дії експлуатації?

Пунктом 2 Порядку технічного обслуговування та ремонту РРО, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.05.2004 № 601, визначено, що строк служби – це строк, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність реєстратора, у тому числі комплектувальних виробів та його складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів. При цьому жоден виробник не передбачає продовження такого строку залежно від того, більше чи менше днів на тиждень працював апарат. Фактично після вичерпання строку служби апарата виробник не гарантує подальшу працездатність реєстратора в цілому, його комплектувальних вузлів та складових частин, і, що головне, не гарантує збереження інформації у фіскальній пам’яті такого апарата, тобто реалізації фіскальних функцій, які є обов’язковими для РРО відповідно до вимог Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР ”Про застосування реєстраторів у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” (далі – Закон № 265). У випадку якщо виробником (постачальником) не встановлено строку служби (а це стосується здебільшого старих моделей касових апаратів), слід керуватися нормою щодо семирічного з моменту введення в експлуатацію, але не більше дев’яти років від дати випуску, строку служби апарата, яка встановлена Порядком доопрацювання електронних контрольно-касових апаратів, затвердженим рішенням Державної комісії з питань впровадження електронних систем і засобів контролю та управління товарним і грошовим обігом при Кабінеті Міністрів України від 30.11.1999 №11 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 07.03.2000 за №133/4354). Отже, у разі використання суб’єктом господарювання РРО, який вичерпав свій строк експлуатації, такий технологічний пристрій не може вважатися РРО відповідно до вимог Закону № 265. Тобто, подальше використання такого пристрою суб’єктом господарювання є порушенням вимог Закону №265 тягне накладення фінансових санкцій згідно з п.1 ст.17 Закону №265 у таких розмірах: вчинене вперше — 1 гривня; вчинене вдруге — 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг);
за кожне наступне вчинене порушення — у п’ятикратному розмірі вартості проданих з порушеннями, встановленими цим підпунктом, товарів (послуг).

Крім того, відповідно до ст. 155 прим.1 Кодексу України про адміністративні правопорушення від 7 грудня 1984 року № 8073-Х (далі – Кодекс) за порушення порядку проведення розрахунків накладається штраф в розмірі від двох до п’яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на - осіб, які здійснюють розрахункові операції та на посадових осіб - від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за такі ж порушення, - тягне за собою накладення штрафу в розмірі від п’яти до десяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Справи про адміністративні правопорушення, передбачені, зокрема, статтею 155 прим.1 Кодексу розглядають судді районних, районних у місті, міських чи міськрайонних судів відповідно до статті 221 Кодексу.

Чи зобов’язані СГ застосовувати РРО при здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку?

 Відповідно до п.1 та п.12 ст.3 Закону України від 06 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон) суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок, а також вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів, які відображені в такому обліку, за винятком продажу товарів особами, які відповідно до законодавства оподатковуються за правилами, що не передбачають ведення обліку обсягів реалізованих товарів (наданих послуг).

Згідно із п.1.4 гл.1 Інструкції про безготівкові розрахунки в Україні в національній валюті, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 21 січня 2004 року № 22 із змінами та доповненнями, безготівкові розрахунки - це перерахування певної суми коштів з рахунків платників на рахунки отримувачів коштів, а також перерахування банками за дорученням підприємств і фізичних осіб коштів, унесених ними готівкою в касу банку, на рахунки отримувачів коштів. Ці розрахунки проводяться банком на підставі розрахункових документів на паперових носіях чи в електронному вигляді.

Згідно із п.12 ст.9 Закону реєстратори розрахункових операцій та розрахункові книжки не застосовуються якщо в місці отримання товарів (надання послуг) операції з розрахунків у готівковій формі не здійснюються (оптова торгівля тощо).

Отже, при здійсненні розрахункових операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) застосування реєстратора розрахункових операцій є обов’язковим.

При здійсненні розрахунків у безготівковій формі через установи банку реєстратор розрахункових операцій не застосовується.

Яким чином платнику ПДВ подати до органу ДПС оригінали ВМД при поданні податкової звітності в електронному вигляді, у разі наявності експортних операцій?

Відповідно до п.200.7 та п.200.8 ст.200 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI із змінами та доповненнями платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному органу державної податкової служби податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

До податкової декларації платником податків додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування та оригінали митних декларацій. У разі якщо митне оформлення товарів, вивезених за межі митної території України, здійснювалося з використанням електронної митної декларації, така електронна митна декларація надається митним органом органу державної податкової служби в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису відповідно до закону.

Згідно із п.8 р. ІІІ Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 25.11.2011 №1492, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.12.2011 за №1490/20228, у разі наявності експортних операцій (заповнення рядка 2.1 податкової декларації з ПДВ) до податкової декларації з ПДВ додаються оригінали митних декларацій (примірники декларанта).

Платники податку, які подають податкову звітність в електронному вигляді, оригінали митних декларацій (примірників декларанта) подають окремо у порядку, визначеному для подання податкової звітності у паперовому вигляді.

Чи може платник податків протягом одного дня надсилати декілька реєстрів виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді та який реєстр при цьому буде вважатись прийнятим?

 Відповідно до п.8 р. ІІІ Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.08 №233, якщо платник податків надіслав до органів ДПС кілька примірників одного податкового документа (у разі виправлення, неотримання першої квитанції тощо), то оригіналом вважається електронний документ, надісланий до органів ДПС останнім до закінчення граничного терміну, встановленого законодавством для подання податкової звітності за умови, що його було сформовано правильно, прийнято до бази даних ДПС та платнику податків надійшла про це друга квитанція.

Пунктом 201.15 ст.201 р. V Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року №2755-УІ та п.3 Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних, затвердженого наказом ДПА України від 24.12.2010 №1002, визначено, що реєстр виданих та отриманих податкових накладних (далі - Реєстр) ведеться в електронному вигляді у форматі, затвердженому центральним органом податкової служби, та за власним бажанням платника у паперовому вигляді.

Відповідно до п. 1 Порядку виправлення помилки в Реєстрі здійснюється методом ”сторно” за правилами, передбаченими для бухгалтерського обліку, у момент виявлення таких помилок.

Коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) реєстрів.

Оскільки здійснення платником податку коригування помилкових записів у Реєстрі не призводить до потреби формування нових (уточнюючих) Реєстрів, то і подавати до органу ДПС копії Реєстрів, які містять виправлені помилки, не потрібно.

Окрім того, платнику податку не потрібно подавати копії Реєстрів разом з уточнюючим розрахунком, так як копії Реєстрів, що подаються ним разом з податковою декларацією за відповідний звітний період до органу ДПС в електронному вигляді, у підсумках щоденно зареєстрованих операцій містять в тому числі показники, включені до уточнюючих розрахунків. Таким чином, у разі надсилання платником податків протягом дня декількох копій реєстрів виданих та отриманих податкових накладних в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку, то оригіналом вважається останній правильно сформований електронний документ, на який надійшла про це платнику податків друга квитанція.

Коли настає відповідальність, яка і для всіх чи однакова?

З 01.07.2013 року вступає в силу п. 9 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». У відповідності з ним до суб'єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за неподання органам державної податкової служби в електронному вигляді звітності, пов'язаної із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, за рішеннями відповідних органів державної податкової служби застосовуються штрафні санкції у розмірі десяти неоподатковуваних податком мінімумів доходів громадян.

Скажіть, будь ласка, платники єдиного податку і так веде книгу доходів і витрат, навіщо ще введена ця норма?

 Норма Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» про подачу звітності в електронному вигляді розповсюджується тільки тих суб'єктів господарювання, які зобов'язані при проведенні розрахункових операцій застосовувати реєстратори розрахункових операцій.

Яка саме інформація буде передаватися податковим органам в електронному вигляді?

Пунктом 7 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» передбачено, що:

суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в електронній формі або електронні контрольно-касового реєстратори, які створюють контрольну стрічку в друкованому вигляді, повинні подавати органам державної податкової служби дротяними і бездротовими каналами зв'язку електронні копії розрахункових документів і фіскальних звітних чеків, які знаходяться на контрольній стрічці в пам'яті реєстраторів розрахункових операцій або в пам'яті модемів, які до них приєднані;

суб'єкти господарювання, які використовують реєстратори розрахункових операцій, що створюють контрольну стрічку в друкованій формі, за винятком електронних контрольно-касових реєстраторів, повинні подавати органам державної податкової служби за провідним або бездротових каналах зв'язку інформацію про обсяги розрахункових операцій, проведених у готівковій та / або безготівковій формі або про обсяги операцій купівлі-продажу іноземної валюти, яка знаходиться в їх фіскальній пам'яті.

Це що, введена нова норма відповідальності для платників податків, які користуються касовими апаратами?

З 1 січня 2013 стає обов'язковою подача звітності про використання реєстраторів розрахункових операцій органам державної податкової служби в електронному вигляді. При цьому слід звернути увагу, що зазначена норма не вводить додаткові обов'язки, а лише змінюють старий порядок подачі звітності. Так, замість подання звітності на паперових носіях один раз в місяць, передбачена подача в електронному вигляді по дротяних і бездротових каналах зв'язку.

Чи можна придбавати СГ будь-які модеми для реалізації подання звітності в електронному вигляді і чи буде перелік з конкретними моделями модемів?

Для подання звітності в електронному вигляді необхідно придбавати лише ті модеми, використання яких передбачено виробником конкретної моделі реєстратора розрахункових операцій, та для яких ним розроблено відповідну версію внутрішнього програмного забезпечення РРО, що занесена до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій.

Підприємство має велику кількість касових апаратів. Переважна кількість встановлена на автомобілях та кіосках, які знаходяться в межах нашої області. Яка процедура передачі щоденних звітів по РРО? Чи потрібен доступ до інтернет-мереж? Де можна придбати модеми та чи встановлюються вони на всі моделі ЕККА? Яка передбачена відповідальність за несвоєчасну передачу z-звіту? Чи будуть встановлювати модеми сервісні служби?

 Передача звітності в електронному вигляді до органів державної податкової служби здійснюється на базі технології Національного банку України по дротовим або бездротовим каналам зв’язку. Для передачі вказаної звітності не обов’язково мати підключення до інтернет-мережі на господарському об’єкті (магазині, кіоску чи автомобілі), де застосовується реєстратор розрахункових операцій.

З питань наявності та придбання відповідних модемів для конкретних моделей РРО необхідно звертатися до центрів сервісного обслуговування або до виробників касової техніки, які мають провести відповідне доопрацювання Ваших РРО для роботи з модемами та підключать їх.

Відповідальність за не подачу звітності про використання РРО в електронному вигляді згідно з п. 9 ст. 17 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР „Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” настає з 01.07.2013 року.

З питань придбання РРО, що створюють контрольну стрічку в електронній формі або модемів для передачі звітної інформації від наявних у Вас РРО і відповідного їх програмного доопрацювання, необхідно звертатися до центрів сервісного обслуговування або виробників РРО.

Хто платитиме податок на житло?

Платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками житлової нерухомості.

Зокрема, якщо квартира чи будинок перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб і поділена між ними в натурі, або спільній частковій власності кількох осіб платником податку є кожна з цих осіб за належну їй частку. Якщо ж житлова нерухомість перебуває у спільній сумісній власності кількох осіб, але не поділена між ними в натурі, платником податку є одна з таких осіб-власників, визначена за їх згодою, якщо інше не встановлено судом.

Яка величина податку? Від чого вона залежить?

Ставки податку встановлюються сільською, селищною або міською радою в таких розмірах за1 кв. метржитлової (а не загальної!) площі об'єкта житлової нерухомості:

- для квартир, житлова площа яких не перевищує240 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких не перевищує500 кв. метрів, ставки податку не можуть перевищувати 1 відсоток розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня поточного року;

- для квартир, житлова площа яких перевищує240 кв. метрів, та житлових будинків, житлова площа яких перевищує500 кв. метрів, ставка податку становить 2,7 відсотка розміру мінімальної заробітної плати, встановленої на 1 січня поточного року.

Кому не потрібно буде платити податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки? Чи передбачено пільги?

 База оподаткування об'єкта житлової нерухомості, що перебуває у власності фізичної особи - платника податку, зменшується:

 - для квартири - на120 кв. метрів;

 - для житлового будинку - на250 кв. метрів.

Таке зменшення надається один раз за базовий податковий (звітний) період і застосовується до об'єкта житлової нерухомості, у якій платник податку зареєстрований в установленому законом порядку, або за вибором такого платника до будь-якого іншого об'єкта житлової нерухомості, який перебуває в його власності.

Від оподаткування житла звільняються багатодітні сім’ї (троє і більше дітей), але не оподатковуватиметься лише один об’єкт нерухомості на всю сім’ю.

Також податок не потрібно буде платити за одну дачу чи один садовий будинок, за житло, що належить державі або територіальним громадам, за житло в Чорнобильській зоні та за нерухомість дитячих будинків сімейного типу.

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.