Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

Податкова на зв’язку

В ДПІ у Богодухівському районі під час чергового сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» на запитання платників податків відповідав заступник начальника ДПІ Олександр Іванцов. Тема «гарячої лінії» «Актуальні питання порядку організації та проведення перевірок СГД. Електронні сервіси від ДПС.

Пропонуємо Вашій увазі найактуальніші з них:

Який порядок організації та проведення планових перевірок платників податків?

Порядок проведення документальних планових перевірок визначено ст.77 Податкового кодексу України. Такі перевірки проводяться відповідно до плану – графіка. Їх періодичність залежить від ступеня ризику діяльності платників, який поділяється на високий, середній, та незначний. Платники з незначним ступенем ризику включаються до плану – графіка не частіше, ніж раз на три календарні роки, із середнім – не частіше, ніж раз на два календарні роки, з високим – не частіше, ніж один раз на календарний рік.

Порядок формування та затвердження плану – графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом ДПС.

Як і раніше, забороняється проведення документальної планової перевірки за окремими видами зобов’язань перед бюджетом, крім правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб та зобов’язань за бюджетними позиками і кредитами, гарантованими бюджетними коштами.

Орган ДПС має право проводити документальну планову перевірку платника податків за умови, що не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення цієї перевірки такому платнику податків вручено під розписку або надіслано рекомендованим листом із повідомленням про вручення копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

У разі планування різними контролюючими органами у звітному періоді проведення перевірки одного й того самого платника податків така перевірка проводиться зазначеними органами одночасно. Порядок координації проведення планових виїзних перевірок органами виконавчої влади, уповноваженими здійснювати контроль за нарахуванням та сплатою податків та зборів, визначається Кабінетом Міністрів України.

Прошу сказати, у які терміни платник податків може подати заперечення на акт перевірки та через скільки днів податковий орган має надати відповідь?

Якщо платник податків не згоден із висновками перевірки чи фактами та даними, викладеними в акті перевірки, то він має право подати свої заперечення протягом п’яти робочих днів з дня отримання акта.

Слід звернути увагу, що з прийняттям Податкового кодексу термін подання заперечень подовжено з трьох до п’яти робочих днів, при цьому відлік починається саме з дня отримання акта перевірки, а не з наступного дня.

Податковим кодексом також передбачено можливість участі платника у розгляді заперечення, про що він повинен зазначити в тексті заперечень. При цьому податковий орган зобов’язаний повідомити такого платника про місце і час проведення їх розгляду.

Заперечення розглядаються податковим органом протягом п’яти робочих днів, що настають за днем їх отримання, і платнику податків надсилається відповідь.

Чи можуть податківці при проведенні перевірки вилучати оригінали документів платника та як бути у разі їх втрати?

Податковим кодексом передбачено, що при проведенні перевірок посадові особи органу ДПС мають право отримувати у платників податків належним чином завірені копії первинних фінансово – господарських, бухгалтерських та інших документів, що свідчать про приховування (зниження) об’єктів оподаткування, несплату податків, зборів (обов’язкових платежів), порушення вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.

Забороняється вилучення оригіналів первинних бухгалтерських документів, за винятком випадків, передбачених кримінально – процесуальним законодавством.

Згідно з п.44.5 ст.44 Податкового кодексу в разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк із дня такої події письмово повідомити орган ДПС за місцем обліку і відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів із дня, що настає за днем надходження такого повідомлення. У разі неможливості проведення перевірки платника податків через втрату (пошкодження) документів терміни її проведення переносяться до дати відновлення та надання документів до перевірки в межах вищезазначеного строку.

Крім того, слід нагадати, що Податковим кодексом чітко врегульовано порядок отримання первинних документів, облікових та інших регістрів, фінансової та статистичної звітності, інших документів з питань обчислення і сплати податків та зборів, а також виконання вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від правоохоронних органів, вилучених ними до початку або під час проведення перевірки.

Такі копії, засвідчені печаткою та підписами посадових (службових) осіб правоохоронних та інших органів, якими було здійснено вилучення оригіналів документів або яким було забезпечено доступ до перевірки вилучених документів, повинні бути надані протягом трьох робочих днів з дня отримання письмового запиту контролюючого органу.

У цьому разі терміни проведення перевірки, у тому числі розпочатої переносяться до дати отримання зазначених копій документів або забезпечення доступу до них.

Хотів би дізнатись чи потрібно складати акт перевірки, якщо за її результатами порушень з боку підприємства не виявлено?

У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт, а за відсутності порушень вимог законодавства – довідка (п.86.1 ст.86 Податкового кодексу), вимоги щодо змісту яких визначено Порядком оформлення результатів документальних перевірок з питань дотримання податкового, валютного та іншого законодавства, затвердженим наказом ДПА України від 22.12.2010р. №984.

За результатами документальної перевірки в акті викладаються всі суттєві обставини фінансово – господарської діяльності платника податків, які мають відношення до фактів виявлених порушень податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи ДПС.

Факти виявлених порушень викладаються в акті документальної перевірки чітко, об’єктивно та повною мірою, із посиланням на первинні або інші документи, зафіксовані в бухгалтерському та податковому обліку, що підтверджують наявність зазначених фактів.

Акт (довідка) документальної перевірки повинен бути складений на паперовому носії державною мовою і мати наскрізну нумерацію сторінок. Цей документ складається з чотирьох частин: вступної, загальних положень, описової частини та висновку. До акта додаються інформативні додатки.

Чи можна отримати безкоштовно посилений сертифікат електронного ключа в ДПІ у Богодухівському районі?

Платники податків можуть безоплатно отримати ключі електронного цифрового підпису, звернувшись до пункту реєстрації користувачів посиленого сертифікату електронного цифрового підпису при ДПС у Харківській області за адресою: м.Харків, Держпром, 6 під’їзд, 2 полверх, кімната 121.

Детальнішу інформацію щодо безплатних «електронних ключів», та перелік документів, необхідних для отримання посиленого сертифікату ключа, розміщено на сайті ДПС України у банері «Акредитований центр сертифікації ключів» _www.sts.gov.ua, або за телефоном: 702-86-17

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.