Мобильная версия сайта Контакты
Богодухов - городской портал
                
Сьогодні -
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 

Знайомимо з Податковим кодексом


   Майже 44 відсотки платників Богодухівської ОДПІ звітують в електронному вигляді
   Змінено порядок використання сум ПДВ, сплачених переробними підприємствами до спецфонду держбюджету
   Порядок здійснення податкового контролю, види перевірок, порядок їх проведення.
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням Прикінцевих та Перехідних положень Податкового Кодексу України. Загальні положення, порядок реєстрації та анулювання платників ПДВ, визначення об’єкта оподаткування.
   Адміністрування податку на доходи фізичних осіб з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Реєстрація та облік платників податків
   Адміністрування податку на додану вартість з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Адміністрування екологічного податку
   Адміністрування збору за першу реєстрацію транспортного засобу з урахуванням прикінцевих та перехідних положень Податкового Кодексу України.
   Загальні положення, порядок визначення доходів і витрат, амортизація у Податковому кодексі України
 
Міністерство доходів і зборів України

Особливості підтвердження підстав для розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) фізичних осіб

Про це повідомила завідувач сектору погашення податкового боргу Ніна ЛобойкоВідповідно до ст.100 Податкового кодексу України платникам податків може надаватися розстрочення або відстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу).

Підставою для розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань або податкового боргу платника податків є надання ним достатніх доказів існування обставин, перелік яких визначено постановою №1235 (постанова КМУ від 27.12.2010р. №1235 «Про затвердження переліку обставин, що свідчать про наявність загрози виникнення або накопичення податкового боргу, і доказів існування таких обставин»).

Дана вимога більше орієнтована на платників податків – юридичних осіб, які мають відповідний бухгалтерський облік і можуть формувати економічні обґрунтування на підставі звітних або оперативно розрахованих даних. До того ж, форми та принципи бухгалтерського обліку та звітності уніфіковано, що забезпечує рівні умови для заявників.

Інша справа – фізичні особи, більшість з яких не веде бухгалтерського обліку, а інші (як фізичні особи – підприємці) ведуть свою бухгалтерію у скороченому або специфічному вигляді, що не дає змоги податковому органу застосувати для аналізу їх фінансового стану стандартні принципи.

Тому органи ДПС України при оформленні розстрочок або відстрочок враховуються особливості оцінки фінансового стану платників податків – фізичних осіб.

Зокрема, оцінка фінансового стану заявника включає кількісні та якісні показники (фактори), що можуть вплинути на виконання фізичною особою зобов’язань за договором про розстрочення (відстрочення).

До якісних характеристик позичальника можуть належати: загальний матеріальний стан заявника ( наявність майна та копій відповідних підтвердних документів на його право власності); соціальна стабільність заявника (наявність постійної роботи або інших стабільних доходів, сімейний стан тощо); наявність попередніх випадків користування розстрочкою (відстрочкою), дотримання умов договорів про розстрочення (відстрочення) у минулому.

До кількісних показників оцінки фінансового стану фізичної особи можуть належати: сукупний чистий дохід (щомісячні очікувані сукупні доходи, зменшені на сукупні витрати та зобов’язання); накопичення на рахунках у банку; коефіцієнти, що характеризують загрозу виникнення податкового боргу та поточну платоспроможність фізичної особи і його фінансові можливості виконати зобов’язання за кредитною угодою; забезпечення кредиту (застава рухомого й нерухомого майна, наявність його страхування, передання права власності на об’єкт кредитування (житло, автотранспорт) та його ліквідність тощо.

Під час визначення платоспроможності й оцінки фінансового стану фізичних осіб – підприємців можуть враховуватися також відповідні показники, що встановлюються для юридичних осіб.

Джерелами інформації для проведення аналізу фінансового стану можуть бути (за їх наявності): реєстраційні документи та документи, що підтверджують особу заявника (копія паспорта, ідентифікаційного коду, свідоцтва про державну реєстрацію фізичної особи – підприємця, ліцензій, сертифікатів, дозволів тощо); документи для аналізу та оцінки фінансового стану.

Звітні форми, декларації та розрахунки: декларація про доходи, одержані з 1 січня по 31 грудня минулого року або інший період звітного року та очікувані суми отримання валового доходу; декларація з ПДВ, у разі якщо платник податків зареєстрований як платник ПДВ; звіт суб’єкта малого підприємництва – фізичної особи – платника єдиного податку; податкові повідомлення – рішення з корінцем про вручення; інші форми ( звіт про використання реєстраторів розрахункових операцій, податковий розрахунок сум доходів у разі використання найманої праці, книга обліку доходів і витрат тощо);

додаткові документи заявника та/або поручителя/поручителів (за їх наявності):самостійне фінансове обґрунтування у вигляді довідки; прогнозні показники (залишок товару, отримання доходів, витрати, чистий прибуток); аналіз фінансового стану (динаміка доходів за минулі періоди, стан дебіторської та кредиторської заборгованостей); довідки про доходи фізичної особи ( у тому числі соціальні виплати); інші документи;

документи для оцінки забезпечення податкового кредиту: довідки про наявність банківських рахунків та рух коштів по них; довідка про наявні переплати та їх зарахування в рахунок податкового зобов’язання; гарантійний лист платника податків про безумовне зобов’язання сплачувати розстрочене податкове зобов’язання відповідно до визначеного графіка разом з нарахованими процентами та недопущення зростання податкового боргу поручительства третіх осіб; довідка заявника про відсутність непогашених кредитів у банках та інших фінансових установах або про суму щомісячних платежів за наявними непогашеними кредитами; копії документів, які підтверджують право власності фізичної особи на активи; перелік активів, які знаходяться у власності фізичної особи, підтвердження права власності на які не передбачено законодавством; погодження заявника на поширення податкової застави на власне майно в разі несплати розстрочених податкових зобов’язань; витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна щодо наявності (відсутності) обтяжень на власне майно заявника (поручителя); інші документи.

Наданий перелік не є вичерпним чи обов’язковим і може доповнюватися або змінюватися іншими видами підтвердних документів.

При цьому ініціатива щодо підтвердження наявності загрози виникнення (накопичення) податкового боргу, платоспроможності платника та забезпечення податкового кредиту має належати заявнику, який безпосередньо зацікавлений в отриманні розстрочення (відстрочення).

Тобто заявник – фізична особа при формуванні пакета документів для отримання розстрочення (відстрочення) може пропонувати податковому органу документи за власним вибором та за їх наявності, однак при цьому вони мають достатньо переконливо підтверджувати вищезазначені підстави для надання такого розстрочення (відстрочення) та бути гарантією виконання умов договору (договорів) про розстрочення (відстрочення).

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.