Мобильная версия сайта Контакты
Маяк - Громадсько-політична газета Богодухівського району  
 
Мы рады видеть Вас на портале Bogodukhov-City.com.ua

Пошук по сайту

 
 Колектив газети Маяк

Новини партнерів


До уваги передплатників


МАЯКгазета, що береже традиції і йде в ногу з часом!

НАМ – 80!

Наша газета – для всіх і кожного!

Передплатна ціна становить:

На місяць: - 5,4 грн;
На квартал:  -16,2 грн;
на півріччя: -  32,4 грн.

Передплатний індекс – 61131.


Передплату приймають усі відділення зв’язку “Укрпошти” та листоноші.
Запрошуємо наших читачів передплатити свою улюблену газету.
Залишайтеся із
«МАЯКОМ»!

Наша адреса


Громадсько-політична газета"Маяк"
м. Богодухів, вул. Урицького, 19
Телефон: (05758) 3-23-44; (05758) 3-33-28
Ми працюємо щоденно з 8:00 до 17:00

Н.Ярошенко: «Проблеми житлово-комунального господарства є актуальними і невідкладними»

Опубликована 1-04-2011, 11:50 в розділ Газета "Маяк" » Новини
  • 0
 Н.Ярошенко: «Проблеми житлово-комунального господарства є актуальними і невідкладними»


Питання житлово-комунального господарства дедалі більше стає темою загальносуспільного обговорення. Вражаючим є той факт, що підприємства житлово-комунального господарства сьогодні є частково відсталою галуззю економіки з великою кількістю проблем. Постійно обговорюється питання якості послуг, що надаються споживачам, оскільки з року в рік підприємства функціонують в умовах збитковості. Але рідко хто з нас замислюється над тим, як нині утримується наш житловий фонд, чи вистачає грошей, які надходять за житлово-комунальні послуги на утримання цього величезного господарства. Про основні комунальні проблеми, перспективу роботи підприємства і не лише ми попросили розповісти на сторінках нашої газети начальника КП «Богодухівжитло» Ярошенко Ніну Миколаївну.

-Ніно Миколаївно, чи відчуває Ваше підприємство реформування, які зараз відбуваються у сфері житлово-комунального господарства?

-Що стосується реформування у сфері житлово-комунального господарства, то ми переконані, що зміни вже розпочалися і набувають обертів. Держава, насамперед, працює над визначенням власника житла. В будинках проживають конкретні особи, і дуже важливо, щоб мешканці відчули себе власниками будинку. Наприкінці 2010 року в місті створено два об’єднання співвласників багатоквартирних будинків по вул. Охтирській. Відтепер мешканців не турбуватиме питання – хто за що платить і хто в чому винен.

Проблеми житлово-комунального господарства є актуальними і невідкладними, адже це нагальні питання повсякдення, які стосуються без винятку усіх громадян. Нам хочеться європейського рівня життя, але при цьому за принципом колективної безвідповідальності, за принципом всенародного щастя, невідомо, за чий рахунок, і в очікуванні дива.

-А якими, на Вашу думку, мають бути нові стандарти якості житлово-комунальних послуг?

-Поняття стандартів у кожного своє. Напевно, ми маємо говорити про мінімальні стандарти якості житлово-комунальних послуг. На мою думку, обов’язково повинен сплачуватися санітарний мінімум, всього існує близько двадцяти видів послуг. Нині в Україні в повному обсязі їх ніхто не надає. Бо, якщо надавати всі послуги, то тариф буде в 10 разів більшим. Підприємством, при розрахунку тарифу, визначено санітарний мінімум. Це ті послуги, що підприємство зобов’язане надавати всім: освітлення під’їзду та підвалу, прибирання прибудинкової території, вивезення сміття, ремонт димовентиляційних каналів та дератизація (знищення щурів та мишей). Цей мінімум повинен забезпечувати нормальний санітарний стан житлових будинків та територій. На моє переконання, ці стандарти мають бути передбачені законом для всіх. А всі інші послуги повинні надаватися мешканцям за бажанням. Наприклад, якщо громадяни хочуть аби у їхньому будинку кожні 10 років робили капітальний ремонт, вони повинні сплачувати щомісяця певну кількість коштів відповідно до тарифу, які відкладатимуться на цю послугу. Так само, як людина планує проведення ремонту в квартирі.

-Коли обговорюються питання надання житлово-комунальних послуг, увага акцентується, в основному, на претензіях з боку споживачів, незадоволенням якістю послуг. А як здійснюється захист тих, хто надає ці послуги?

-Трапляються випадки, коли споживачі самі спонукають підприємство до вжиття нестандартних заходів. Наприклад, робота внутрішньобудинкових електричних мереж. Причиною виходу з ладу приладів обліку електричної енергії, розподільчих щитових та мереж є використання мешканцями житлових будинків розрахункової потужності, що явно перевищує норму. Власники квартир придбавають нову побутову техніку, використовують електричні опалювачі та водонагрівачі. Особливо небезпечними є самовільні підключення до мереж.

Використання електроенергії є безобліковим лише для споживача, комунальному ж підприємству треба оплатити дані витрати по тарифу, вищому за тариф для населння.

Підприємство здійснює облік та проводить аналіз використаної електроенергії. У разі виявлення порушень в експлуатації мереж, вживаються заходи реагування. Сподіваюся, що найближчим часом ми зможемо змінити ситуацію.

До речі, на законодавчому рівні вже розглядається низка питань, що мають відношення до захисту постачальників послуг. Вже обговорюються законопроекти, котрі стосуються відповідальності за крадіжку комунального майна, зловмисне його пошкодження. На черзі проекти, які захищають постачальників послуг у випадку втручання в мережі сторонніх осіб.

Оскільки мова йдеться про пошкодження комунального майна, не можу не згадати про зруйновані майданчики для збору твердих побутових відходів на вулицях міста. Гадали, що майданчики матимуть естетичний вигляд, збудували їх капітально. В результаті нелюдської поведінки окремих осіб, майданчики мають напівзруйнований стан. Для їх відновлення потрібні немалі кошти.

-Питання боргів по заробітній платі перед працівниками підприємства завжди знаходиться в полі зору державних органів влади. Ви ставили перед собою завдання скоротити ці борги. Що в цьму плані вдалося зробити?

-Всі розуміють, що заробітна плата має виплачуватися своєчасно. Сьогодні приємно говорити про відсутність даного виду боргу перед працівниками підприємства.

Звідки ж бралися кошти? По-перше, ми тривалий час працювали над розрахунком тарифу на послуги на рівні економічно обгрунтованих показників. Процедура затвердження тарифу виявилася складною і довготривалою у часі. Тариф введено в дію на початку серпня минулого року.

По-друге, ми переглянули структуру підприємства, скоротили деякі посади, зменшили окремі витрати.

По-третє, ми працюємо з боржниками. Основним боржником за надані житлово-комунальні послуги є населення багатоквартирних будинків. Протягом останнього часу на державному рівні ухвалено низку заходів щодо підвищення рівня платіжної дисципліни споживачів, внесено суттєві зміни до Цивільного процесуального кодексу України щодо процедури стягнення боргу за оплату житлово-комунальних послуг.

І, нарешті, ми працюємо над збільшенням кількості споживачів послуг з вивезення твердих відходів. Скажу відверто, це дуже складна робота. Переконана, що даною послугою користуються майже всі – і населення, і підприємства, і установи, але оплачувати за вивіз сміття бажають не всі. І це сприймається як належне.

Не варто забувати, що кошти необхідні не лише на покриття боргу по заробітній платі. Щоб підприємство належно функціонувало, необхідно утримувати спецавтотранспорт в робочому стані, своєчасно оплачувати податки та збори до державних фондів, матеріали, енергоносії, пальне, тощо.

-Тепер- про роботу з населенням. Відомо, щоб боротися з неплатниками, на державному рівні відмінено мораторій на нарахування пені за просрочені платежі. Як населення реагує на таке рішення?

-Давайте поміркуємо над справедливістю такої ідеї. Підприємство надає послугу тут і зараз. Чому вона має оплачуватися на 70-80 відсотків та ще із затримкою на 5-6 місяців? Саме з такою затримкою платить в середньому населення України за житлово-комунальні послуги.

І до речі, комунальні підприємства не звільнені від сплати штрафних санкцій за несвоєчасну оплату електронергії, яка використовується для освітлення місць загального користування. Окрім того, законодавством регламентовані терміни сплати податків і зборів до державних фондів (пенсійний, податкова і т.п.). Можна наводити приклади ще і ще...

-Як змінилася платіжна спроможність населення останнім часом? Тарифи на комунальні послуги весь час «ростуть».

-На прикладі нашого підприємства відверто скажу, що платіжна дісципліна населення не погіршилася. Ситуацію контролює держава, спростивши порядок надання населенню субсидій на оплату житлово-комунальних послуг. Обов’язкова частина платежу за спожиті житлово-комунальні послуги знижена до 10 відсотків для непрацездатних та 15 відсотків для працездатних громадян, які потребують додаткового соціального захисту. Все це закріплено відповідною Постановою Кабміну.

Насамперед це послаблення стосується лише населення з певним рівнем доходів і розповсюджується лише на «квадратні метри», якими громадянин володіє в межах встановлених санітарних норм, тобто 21 кв.м. на людину та 10,5 додаткових метри на сім’ю. Наприклад, якщо непрацюючий пенсіонер з пенсією 1000 грн живе в однокімнатній квартирі площею до 31,5 кв.м.(21,0 +10,5), він буде сплачувати тільки 10% від вартості спожитих комунальних послуг, а на решту суми отримувати субсидію. Якщо ж такий пенсіонер проживає в двукімнатній квартирі, скажімо, площею 50 кв.м., то витрати йому будуть компенсуватися за 31,5 кв.м. за рахунок субсидії, а за решту площі йому треба сплачувати повністю.

Сам порядок надання субсидій значно спрощений, змінено кількість документів, які необхідно надати органам соціального захисту для її оформлення.

Власникам житла з більш високим рівнем доходів, які володіють певною нерухомістю, прийдеться нести тягар утримання свого майна самостійно.

-Дійсно, проблемних питань у сфері житлово-комунального господарства достатньо. Гадаю, що проведення роз’яснювальної роботи серед населення зніме напруженість, що виникла на теперішній час, між споживачами та виконавцями житлово-комунальних послуг.
Дякую, Ніно Миколаївно, за бесіду. І пропоную спільно з керівниками комунальних підприємств міста вести тему діяльності та реформування комунального господарства на сторінках нашої газети і далі.


-Дуже вдячна за пропозицію. І приймаю її. Наше сьогоднішнє спілкування було приємним і корисним. Успіхів вам!


”Піонери” ОСББ
Фотофакт у тему

 Н.Ярошенко: «Проблеми житлово-комунального господарства є актуальними і невідкладними»


В. К.Козловський – голова одного з перших у Богодухові ОСББ «Берізка – 2011». Ось що говорить Володимир Костянтинович: « З часом всім жителям багатоквартирних будинків прийдеться створювати такі об’єднання, бо квартири в будинках приватизовані і житлових господарствам у будинках нічого не належить. Ми створили об’єднання співвласників одними з перших у Богодухові, але поки що похвалитися нічим. Нам обіцяють, що буде виділено 120 тис. грн. для ремонту покрівлі, але поки що гроші не надходили. Звичайно, багато необхідно оформити документів, щоб зареєструватися в усіх структурах. Та все одно, всі ми прийдемо до цих об’єднань, бо згідно із законодавством держава буде фінансувати лише такі об’єднання».
До речі, в 2010 році дві родини з їхнього будинку – Параскевопуло і Григів – стали переможцями в міському конкурсі на кращий благоустрій прибудинкової території.


Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.