Мобільна версія сайту Контакти
Богодухов - городской портал
                 Сьогодні -
 
 
Ми раді бачити Вас на порталі Bogodukhov-City.com.ua

РЕКЛАМА


загрузка...

РЕКЛАМА




РЕКЛАМА


Безперебійне водопостачання та енергозбереження – основні пріоритети КП «Богодухіввода»

Ось і закінчилося літо. Мешканці нашого міста, мабуть, помітили, що останні три роки перестала існувати така одвічна богодухівська проблема, як водопостачання міста в літній період, коли вода використовується не тільки на комунально-побутові потреби городян, а й на полив присадибних ділянок. Якщо згадати, як було чотири-п’ять років тому, то саме влітку вода подавалась за графіком, та й не до кожного споживача вона своєчасно доходила. Що ж запровадили в КП «Богодухіввода» для того, аби ми, богодухівці, забули про перебої з водопостачанням і згадували про комунальне підприємство лише тоді, коли отримуємо квитанції про сплату за отримані послуги? Отож, про це та інше вирішили поспілкуватися з головним інженером КП «Богодухіввода» В. М. Тютюнником.

- Володимире Миколайовичу, розкажіть, будь ласка, що ж нового було запроваджено на підприємстві, аби водопостачання в місті було безперебійним. Що зроблено для цього?

- В цей нелегкий час наше підприємство працює та виконує свої функціональні завдання по забезпеченню богодухівців комунальними послугами незважаючи на всю складність теперішньої політичної та економічної ситуації в державі. Пригадую ті часи, коли я майже 17 років тому прийшов працювати головним інженером тоді ще до Богодухівської водопровідно-каналізаційної дільниці. Наприкінці дев’яностих та на початку двохтисячних технічна база та водопровідні мережі підприємства знаходилися в жахливому стані. Тоді моєю задачею та задачею всіх моїх підлеглих була щоденна ліквідація численних поривів водопроводу з відключенням цілих вулиць, а іноді й половини міста від водопостачання. Це, звичайно, були не найкращі часи, оскільки доводилось часто працювати без вихідних, а іноді й ночами. А для того, щоб більш-менш постачати до міста воду майже безперебійно працювали насоси на свердловинах і більша частина тієї води витікала в пориви. На це витрачалось багато електроенергії, і тарифи на водопостачання не встигали рости разом зі зростанням цін на електроенергію та ростом її споживання через великі втрати води. Ось переді мною звіти за спожиту водоканалом електроенергію за 2004 рік. Цифри просто вражають: січень – 122,5 тисячі кВт.год., лютий – 128, 9 тисячі, червень – 113,4 тисячі. І це було тоді, коли ми ще не займались каналізацією та очищенням стоків і на обслуговуванні підприємства не було ні мереж військового містечка, ні нової лікарні та прилеглого до неї мікрорайону Попівки, ні Семенового Яру. Та й абонентів тоді було трохи більше трьох тисяч в порівнянні з нинішніми чотирма з половиною. Через такі умови праці та низьку несвоєчасну її оплату були проблеми і з наявністю кваліфікованих працівників. Але, хочу наголосити, що саме в той час було зроблено перший крок до того, щоб у нашому місті було безперебійне водопостачання. Тоді, в кінці 2004 року та в 2005 році, було замінено понад п’ять кілометрів основних водоводів, а це дало можливість наполовину зменшити споживання електроенергії. І саме тоді було збудовано резервуар питної води у верхній частині міста, який основну свою роль для накопичення необхідної кількості води став відігравати дещо пізніше. Однак у той час підприємству не вдалось перейти до економного режиму роботи електрообладнання з переходом на зонний облік електроенергії через те, що максимум роботи обладнання для подачі води, а отже і максимум енергоспоживання, припадав на ранковий та вечірній час, тобто саме тоді, коли на електроенергію завищений тариф. Другим кроком до безперебійного водопостачання міста було будівництво водогону від водозабору колишнього військового містечка після його передачі на наше обслуговування до основної водопровідної мережі міста в 2013 році. Саме це дало змогу повністю забезпечити всі потреби міста в питній воді і перейти на економний режим роботи електрообладнання з запровадженням зонного обліку електроенергії.

- Про те, що вода до міста подається зі свердловин колишньої військової частини, нам відомо. Скажіть, а чия це була ідея і що це дало в напрямку не тільки забезпечення водою, а й в напрямку економіки підприємства?

- Після того, як нам були передані на обслуговування водонасосна станція та три свердловини на вулиці Катукова, а в місті повністю вийшла з ладу одна з основних свердловин, що знаходиться на вулиці Підлісній, що ще набагато ускладнило постачання води до міста, особливо влітку, до того ж потужності свердловин колишнього військового містечка після закриття військової частини використовувались лише на 20 відсотків, у мене виникла ідея перекинути частину води звідти до основної частини міста. Мою ідею підтримали в міській раді. Був спроектований водопровід, причому таким чином, що завдяки встановленню додаткового насосного обладнання для подачі по ньому води до міста він не впливає на кількість і якість водопостачання мікрорайону вулиці Катукова, проходить поряд з житловим сектором колишньої ПМК-122 (що колись мав власну мережу водопостачання та йде до основної міської водопровідної мережі). Таким чином, ми вирішили питання з водою як по місту в цілому, так і по мікрорайону вулиці Охтирської зокрема. Отже, у нас зараз вода до основної частини міста від вулиці Бєляєва і майже до залізничного вокзалу подається з трьох водозаборів, причому два з них знаходяться у верхній частині міста. Це дало можливість в нічний період, коли найдешевша електроенергія, наповнювати ємності водою, а вдень її використовувати. Перехід на зонний облік електроенергії, коли з артезіанських свердловин вода закачується в резервуари здебільшого в нічний час, коли тариф на електроенергію майже в три рази нижчий, дав можливість підприємству зекономити в минулому році майже 250 тисяч гривень, а за вісім місяців поточного – понад 180 тисяч гривень. Тобто ми зараз в середньому за місяць споживаємо близько 55-60 тисяч кВт. год. електроенергії, що в два рази менше, ніж в 2004 році, а сплачуємо як за 40-45 тисяч. Саме це, а також своєчасна заміна насосів, що піднімають воду та перекачують її в мережу, дало можливість підприємству ще й до сих пір бути, так би мовити, на плаву. В той же час ціни на електроенергію та пальне зросли наполовину порівняно з тими, за  якими розраховувались в 2011 році, а це і нині діючі тарифи на водопостачання та водовідведення.

- Володимире Миколайовичу, Ви сказали про своєчасну заміну насосів. А де підприємство взяло кошти, якщо «Богодухіввода», як ви говорите, залишилось на плаву?

- Кошти на придбання нових насосів виділила міська рада. Так лише в цьому році було придбано три глибинних насоси на суму майже 53 тисячі гривень та два насоси другого підйому за майже 63 тисячі. В перспективі ще є придбання насосного обладнання найближчим часом. До речі, була прийнята стратегія на придбання нових насосів замість безкінечного ремонту старих. Завдяки тому, що нові насоси мають кращі технічні параметри ніж відремонтовані, підприємство зменшило споживання електроенергії за вісім місяців поточного року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року майже на 140 тисяч кВт. год. при майже тих самих об’ємах водоспоживання. А це близько 240 тисяч гривень. Отже, якщо попередні 180 тисяч гривень економії – це результат роботи підприємства, зокрема його інженерно-технічної служби, то ці 240 тисяч – це більшою мірою заслуга міської ради як власника підприємства. Звичайно, можна сказати, що ті насоси нам не безкоштовно дали, але 134 тисячі гривень економії – це також факт.

- Добре. Про економію електроенергії все зрозуміло. А що у вас з економією пального?

- Збалансована робота всієї водопровідної мережі не допускає її перенавантаження. Внаслідок цього суттєво зменшилась кількість поривів водопроводу та втрат питної води. Так за вісім місяців цього року втрати води зменшились до 11 відсотків в порівнянні з 18 відсотками минулого року. Зауважу, що 7 відсотків зекономленої від витікання води за 8 місяців - це економія 25 тис. кВт.год. електроенергії на її видобуток та подачу до споживачів, тобто економія 45 тисяч гривень для підприємства. Якщо зменшилась кількість поривів, то зменшилась і кількість виїздів на їх ліквідацію, відповідно зменшилась і кількість пального, що для цього використовується. Наприклад, за вісім місяців поточного року заощаджено в порівнянні з аналогічним періодом минулого року більш ніж по півтони бензину та дизпалива, тобто близько 20 тисяч гривень.

- Володимире Миколайовичу, а які ще роботи підприємство планує виконати до кінця року?

- Цього року плануємо заміну старих мереж протяжністю до 2 км та будівництво нового водопроводу довжиною більше кілометра. Проектно-кошторисна документація на ці роботи була виконана в 2013-14 роках. Завдяки наполегливості міського голови Н.І. Олексенко з обласного та державного бюджетів вже виділені кошти на реконструкцію водопроводів по вулицях Горького, Заводській,  Загорулька, Робітничій та провулку Садовому. По вулиці Заводській, провулку Садовому та частині вулиці Робітничої водопровід через знос потребує заміни. Реконструкція, що являє собою з’єднання непрацюючих ділянок по вулицях Горького та Загорулька, має на меті гарантувати кращу надійність водопостачання мешканців західної частини міста та вулиць Загорулька, Третяківської, Харківської, Суворова, Матюхіна та Зарічної. Також планується будівництво водопроводу від вулиці Катукова до вулиці Пушкіна, що дасть можливість забезпечити якісним безперебійним водопостачанням мешканців верхньої частини вулиці Пушкіна з розвитком мереж по вулиці Замісцевій та провулку Пушкіна.

- І наостанок. Враховуючи значне підвищення вартості на електроенергію, мабуть, підвищення тарифів на воду у КП «Богодухіввода» буде неминучим?

- Для порівняння наведу такі цифри. У 2011 році були встановлені нині діючі тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення. При їх розрахунку прийнято, що без податку на додану вартість 1 кВт. год електроенергії коштує 77 коп., літр бензину та дизпалива – 7 грн. 46 коп. Зараз 1 кВт.год. електроенергії без ПДВ  - 1,50 грн., а літр бензину та дизпалива - близько 15 грн. За цей же час в півтора-два, а іноді і в три рази подорожчали матеріали для виконання ремонтних робіт, запчастини до автотракторної техніки, інструмент, спецодяг, засоби індивідуального та колективного захисту працівників, а також послуги, що надають підприємству інші організації, наприклад, лабораторні або геологічні дослідження, ремонт насосного та електричного обладнання тощо. Наведені вище цифри вказують на те, що інженерно-технічна служба підприємства робить все для того, щоб стримати підвищення тарифів. Але прошу врахувати, що наші можливості не безмежні. Для того, щоб комунальні послуги були якісними, тарифи на них мають бути економічно обґрунтованими і справедливими як для підприємства та його працівників, так і для споживачів послуг цього підприємства. Тобто необхідно виважено підходити до цього питання.

- Дякую за цікаву бесіду. Нехай на підприємстві складається все якнайкраще, а у його працівників,особливо у  слюсарів-ремонтників, буде гідна їхньої праці заробітна плата.

 

Спілкувалася Яна Федорченко

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.