Мобільна версія сайту Контакти
Богодухов - городской портал
                 Сьогодні -
 
 
Ми раді бачити Вас на порталі Bogodukhov-City.com.ua

РЕКЛАМА


загрузка...

РЕКЛАМА




РЕКЛАМА


Місцеве самоврядування: реформування, бюджет, земля…

Місцеве самоврядування: реформування, бюджет, земля…


Засоби масової інформації повідомляли про проведення на початку березня розширеного засідання правління Асоціації міст України. Більш детально дізнатися про цю подію ми вирішили із перших уст – від члена правління Асоціації, Богодухівського міського голови В.М. БЄЛОГО.

- Отже, Володимире Миколайовичу, які питання розглядалися на засіданні і наскільки, на Вашу думку, вони є актуальними для повсякденної діяльності органів місцевого самоврядування?

- Питання, винесені на розгляд правління (а їх було близько двадцяти), не просто актуальні, вони архіважливі і стосуються буквально всіх сфер діяльності органів місцевого самоврядування. Назву лише деякі з них: це концепція реформування місцевого самоврядування; стан бюджетного забезпечення місцевого самоврядування у поточному році; порядок розподілу субвенції місцевим бюджетам на будівництво, реконструкцію та капітальний ремонт вулиць і доріг комунальної власності в населених пунктах; питання розпорядження земельними ресурсами та розмежування земель державної і комунальної власності.

- Які з них викликали найбільший інтерес у Вас особисто?
- Найперше – це концепція реформування місцевого самоврядування в Україні. Я не буду зупинятися детально на всіх положеннях цієї концепції, зазначу лише, що запропонований її проект був схвалений. Щоб забезпечити формування єдиної державної політики щодо розвитку місцевого самоврядування, члени правління вирішили звернутися до Кабінету Міністрів України з проханням невідкладно затвердити концепцію.

Не менш важливим є питання про стан бюджетного забезпечення місцевого самоврядування в 2011 році. Принагідно зазначу, що я особисто входжу до складу комісії Асоціації з питань бюджетної політики. У Державному бюджеті на цей рік закладено 20% дефіцит ресурсів на делеговані повноваження, що складає 20 млрд. грн. Доведені органам місцевого самоврядування показники не забезпечують навіть потреби у видатках на заробітну плату працівників бюджетних установ, які фінансуються з місцевих бюджетів.

Правління схвалило дії Асоціації щодо захисту інтересів місцевого самоврядування в бюджетному процесі 2011 року і вирішило направити звернення до Кабміну та Верховної Ради України щодо необхідності внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2011 рік».

Важливим для всіх органів місцевого самоврядування є питання типових штатів. Заслухавши інформацію щодо проекту постанови Кабінету Міністрів України з цього питання, правління визнало неприйнятним скорочення апаратів сільських, селищних, міських рад та їх виконавчих комітетів на 30-50%, оскільки це зумовить значне погіршення якості життєво необхідних послуг, які надаються громадянам, особливо у сферах соціального захисту, охорони здоров’я, освіти.

- Як Ви уже говорили, на засіданні правління гостро обговорювалась проблема розпорядження земельними ресурсами та розмежування земель державної і комунальної власності…
- Дійсно, АМУ підтримує позицію керівництва держави про необхідність невідкладного запровадження в Україні прозорого ринку землі. Це неможливо без чіткого визначення власника землі, зокрема, розмежування земель державної та комунальної власності. Для формування земель комунальної власності потрібно розмежувати 29,3 млн. га землі. З 2006 року, початку процесу розмежування, і до сьогодні розмежовано близько 20 тис. га. Якщо і надалі роботи вестимуться такими темпами, вони можуть бути завершені через 585 років.

Вартість всього обсягу проектно-розвідувальних робіт складає 1,3 млрд. грн., проте до цього часу Державна програма розмежування земель державної та комунальної власності не розроблена, а відповідні кошти в Державному бюджеті не передбачені.

Міністерство аграрної політики та продовольства України спільно з Державним агентством із земельних ресурсів пропонують передати повноваження з розпорядження землями в межах сіл, селищ та міст районного значення від органів місцевого самоврядування до відповідних органів виконавчої влади.

Такі ініціативи можуть повністю зруйнувати процес формування ринку землі в країні, оскільки фактично унеможливлять реалізацію громадянами права власності на землю. Зважаючи на те, що відповідно до ст. 142 Конституції земля є основним матеріально-фінансовим ресурсом місцевого самоврядування, позбавлення його права розпоряджатися нею усуне сільські, селищні, міські ради від управління територіями, що фактично перекреслить всю історію становлення місцевого самоврядування в Україні.

З огляду на це правління Асоціації визнало неприйнятним проект Закону України «Про внесення змін до Земельного кодексу України (щодо посилення контролю держави за розпорядженням землями державної власності в межах населених пунктів)», згідно з яким повноваження з розпорядження землями в межах сіл, селищ та міст районного значення передаються від органів місцевого самоврядування до відповідних органів виконавчої влади, і схвалило Звернення до Президента України щодо формування земель територіальних громад сіл, селищ та міст.

- І на закінчення, Володимире Микола-йовичу…
- Підбиваючи підсумки нашої розмови, хочу підкреслити, що ділова і конструктивна робота правління Асоціації міст України додала бажання працювати і впевненості у тому, що спільними зусиллями можна досягти бажаного результату – забезпечити виконання територіальними громадами всіх повноважень місцевого самоврядування в інтересах жителів.

- Дякую за інтерв’ю.

Коментарі:

Додати коментар
Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.